۱۴۰۲ اسفند ۱۱, جمعه

یک عضو سپاه در حمله اسرائیل به یک ویلا در سوریه کشته شد

 یک عضو سپاه در حمله اسرائیل به یک ویلا در سوریه کشته شد

عکسی که رسانه‌های ایران از ویلای تخریب‌شده در جریان حمله اسرائیل به سوریه منتشر کرده‌اند.
عکسی که رسانه‌های ایران از ویلای تخریب‌شده در جریان حمله اسرائیل به سوریه منتشر کرده‌اند که رضا زارعی در آن کشته شد .

در پی حمله اسرائیل به یک «ویلا» در ساحل بندر بانیاس سوریه، دست کم سه نفر از جمله یک عضو سپاه پاسداران کشته شدند.

خبرگزاری دانشجو، این عضو سپاه را «مستشار» معرفی و هویت او را رضا زارعی گزارش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرده که بامداد جمعه ۱۱ اسفند سه انفجار «مهیب»، یک ویلا را در مرکز شهر ساحلی بانیاس در شمال غرب سوریه واقع در دریای مدیترانه ویران کرده است.

این منبع گفته است که این ویلا به «یک گروه وابسته به ایران» پناه داده بود.

«اسکای‌نیوز عربی» نیز به نقل از مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که ویلایی که مورد هدف قرار گرفته است، به‌تازگی به محل تردد و اقامت فرماندهان سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تبدیل شده بود.

رامی عبدالرحمن در ادامه گفته است که چون «این منطقه محل نفوذ جمهوری اسلامی و حزب‌الله نیست، کسانی که به ویلا رفت‌وآمد داشتند، گمان می‌کردند که حضور در این منطقه می‌تواند آن‌ها را از دیدها دور کند.»

خبرگزاری برنا نیز بدون اشاره به هویت سپاهیِ کشته‌شده در حمله اخیر اسرائیل به سوریه تأیید کرده است که دو کشته دیگر از «نیروهای حزب‌الله لبنان» بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه دهم اسفند نیز از کشته شدن یک نیروی حزب‌الله در حمله اسرائیل به سوریه در نزدیکی مرز لبنان خبر داده بود.

پس از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر، اسرائیل در چارچوب مقابله با تدارکات گروه‌های متحد تهران در منطقه، حمله به اهداف وابسته به شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را افزایش داده است.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به‌عنوان گروه تروریستی اعلام شده است.

طی هفته‌های گذشته، نیروی هوایی اسرائیل به برخی محله‌های «مرفه» سوریه را که محل استقرار «فرماندهان نظامی و مستشاران ایرانی و گروه‌های نیابتی» به شمار می‌رود حمله و رسانه‌های حکومتی نیز تاکنون کشته شدن چند عضو سپاه را تأیید کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر