۱۴۰۳ فروردین ۳, جمعه

صادقی: وزیر کشور در پاسخ به این که چرا به سر معترضان شلیک شده گفت به پا هم زده‌اند

 صادقی: وزیر کشور در پاسخ به این که چرا به سر معترضان شلیک شده گفت به پا هم زده‌اند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران

منبع تصویر،TASNIM

توضیح تصویر،

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران

محمود صادقی، نماینده مجلس ایران می‌گوید وزیر کشور در جلسه‌ای درباره اعتراضات آبان در مجلس، در پاسخ به سوال نماینده‌ای که پرسیده چرا به سر معترضان شلیک شده گفته است: "خب، شلیک به پا هم انجام شده بود."

به گفته آقای صادقی عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران این پاسخ را به نماینده‌ای داده که گفته بود در حوزه انتخابیه او (در استان البرز) دو نفر با شلیک گلوله به مغزشان جان باخته‌اند و از وزیر کشور پرسیده بود "آیا امکان تیراندازی، دست کم به پا یا کمر به پایین وجود نداشته که چنین شلیک‌هایی انجام شده است؟"

آقای صادقی به سایت "امتداد" گفته است که نمایندگان از جواب آقای رحمانی فضلی و از این که "آقای وزیر با بی‌خیالی چنین مسئله‌ای را عنوان کرده است" شگفت‌زده شده‌اند.

ناآرامی‌های آبان ماه که با اعتراض به گران شدن بنزین آغاز شد به سرعت به بیش از صد شهر سرایت کرد و با سرکوب شدید نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شد.

سازمان عفو بین‌الملل تا کنون کشته شدن ۳۰۴ نفر از معترضان را تایید کرده و گفته است که تعداد واقعی کشته‌شدگان احتمالا بیش از این است.

با گذشت یک ماه از آغاز اعتراض‌ها هنوز هیچ مقامی تعداد کشته‌های وقایع آبان ماه را اعلام نکرده و مسئولان قضایی و دولتی آمارهای ارائه‌شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری را هم تکذیب می‌کنند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر نه‌تنها آمار اعلام شده از سوی عفو بین‌الملل را رد کرد بلکه این سازمان و گره‌های حقوق بشری را متهم کرد که "تریبون‌های رسمی خود را تشویق و ترغیب برای حمله به پایگاه‌های بسیج و نیروی انتظامی" اختصاص داده‌اند.

طی یک ماه گذشته مقام‌های ایران بارها مدعی شده‌اند که شلیک به معترضان از داخل جمعیت و از میان مردم صورت گرفته و "اغتشاشگران" را به خرابکاری و حمله با سلاح گرم متهم کرده‌اند.

این در حالی است که ویدیوهای زیادی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به سوی معترضان منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر