۱۴۰۳ فروردین ۲, پنجشنبه

علی خامنه‌ای : مسئله و نقطه ضعف اساسی ما اقتصاد است

 علی خامنه‌ای : مسئله و نقطه ضعف اساسی ما اقتصاد است



علی خامنه‌ای، رهبر حکومت مذهبی ایران، در پیام نوروزی خود "مسئلۀ اصلی" و "نقطه ضعف اساسی کشور" را اقتصاد دانست و "کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم، اشتغال و [کاهش] ارزش پول ملی را مسئلۀ تولید" خواند.

او به همین خاطر همانند چند سال گذشته در پیام نوروزی امسال خود نیز بر مسئلۀ تولید و اقتصاد در کشور تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که در این عرصه در سال جدید جهشی صورت بپذیرد.

علی خامنه‌ای سال ١٤٠٣ را "سال جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری و ابراز امیدواری کرد که دولت و مسئولان در این زمینه به ویژه در زمینۀ مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی مردم تلاش کنند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری نیز، در پیام نوروزی جداگانه خود مدعی شد که در سال ١٤٠٢ نرخ رشد اقتصادی کشور به طور متوسط به ٦ درصد رسید و برغم بالا رفتن قیمت‌ها تورم کاهش یافت! او سپس گفت که دولت "مسیر اصولی و درستی را برای کاهش پایدار تورم و رشد اقتصادی انتخاب کرده است."  

رئیسی همچنین گفت که در سه سال گذشته کشور رشد اقتصادی بالای ٤ درصد را تجربه کرده است. رئیسی همچنین گفت که وضعیت اشتغال هم در سال گذشته بهبود یافته و ایران، به گفتۀ او، "به کارگاه سازندگی و پیشرفت و امید تبدیل شد."  

با این حال، ابراهیم رئیسی تلویحاً اعتراف کرد که در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته بودجه‌ای برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته نشده است، زیرا، به گفتۀ او، در سال جدید دولت قصد دارد "به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام سرعت ببخشد."

 رئیسی همچنین از اعتراض‌های خیابانی در ایران پس از کشته شدن مهسا امینی به عنوان "فتنۀ تحمیلی" یاد کرد و با اشاره به دو انتخابات اسفند ماه مدعی شد که "با حضور مردم در صحنه"، "برنامه‌ریزی دشمن برای تحریم انتخابات شکست خورد". RFI ار اف ای فرانسه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر