۱۳۹۶ تیر ۱۵, پنجشنبه

جنبش دادخواهی در کمین ودر چندقدمی جلادان -پورمحمدی درباره کشتار ۶۷: برای توضیح نیاز به فرصت است


جنبش دادخواهی در کمین ودر چندقدمی جلادان -پورمحمدی درباره کشتار ۶۷: برای توضیح نیاز به فرصت است
 


مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم که خود در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ دست داشت، در یک نشست رسانه‌ای درباره این کشتار چند جمله‌ای بیان کرد اما اطلاعاتی ارائه نداد و سکوت ۲۷ ساله مقامات حکومتی ایران در این‌باره شکسته نشد.
به صحبتهای کینگریچ در رابطه بادژخیم پورمحمدی وزیر شیاد حسن روحانی وقاتل ،قتل عام زندانیان سیاسی در گردهمائی امسال پاریس توجه کنید ژوئیه 2017ویلپنت

گينگريچ از دولت مردان آمريکا ئي در گردهمائي ايرانيان در پاريس ایران بایدآزاد واز مریم رجوی حمایت میکنیم

مصطفی پورمحمدی در توجیه کشتار زندانیان سیاسی: در جنگ اگر بخواهید در کشیدن ماشه علیه دشمن تأمل کنید و حرکتی انجام ندهید، مسلماً کشته خواهید شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) روز چهارشنبه ۱۱ شهریور / ۲ سپتامبر گزارش داد که مصطفی پورمحمدی در پاسخ به سئوالی درباره اعدام‌های سال ۶۷ گفته است: «تا وقتی انسان در شرایط جنگ قرار نگیرد، نمی‌تواند در خصوص حوادث آن سال‌ها به‌درستی قضاوت کند. حوادث سال ۶۷ هم از بحث جنگ تحمیلی جدا نیست و حتماً برای توضیح بیشتر نیاز به فرصت کافی است.»
حکومت جمهوری اسلامی ایران در تابستان سال ۶۷، چند هزار تن از مخالفان سیاسی خود را در مدت دو ماه اعدام کرد. اجساد تعدادی از این زندانیان در کانال‌های جمعی و در عمق کمی از خاک در گورستان خاوران، واقع در جنوب شرق تهران دفن شد و نشانه‌ای از آن‌ها باقی نماند.
این زندانیان سیاسی بر اساس فتوایی از آیت‌الله روح‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران، در حالی‌که پیش از آن محاکمه شده و بسیاری از آن‌ها حکم زندان گرفته بودند، در دادگاه‌هایی چند دقیقه‌ای بدون هیچ‌گونه حقوق قضائی، از جمله داشتن وکیل، بار دیگر محاکمه و اعدام شدند.
بر اساس خاطرات آیت‌الله حسین‌علی منتظری، مصطفی پورمحمدی یکی از اعضای دادگاه‌های چند دقیقه‌ای آن زمان بود. آیت‌الله منتظری خود از رهبران انقلاب ایران و جانشین خمینی بود که به‌دلیل مخالفت با روش‌های او به حصر خانگی محکوم شد.
مصطفی پورمحمدی درباره اعدام‌های سال ۶۷ افزود: «ما از ابتدای انقلاب و در طول سال‌های جنگ تحمیلی با ضدانقلاب و نیروهایی روبه‌رو بودیم که قصد سرنگونی انقلاب با هدف جدایی‌طلبی داشتند و از هیچ جنایتی هم فروگذاری نمی‌کردند. به هر حال اگر جدیت نیروهای انقلابی در آن زمان نبود نمی‌توانستیم مقابل ضدانقلاب گروهک‌ها و منافقین بایستیم.»
او بار دیگر تأکید کرد: «گفتم تا وقتی انسان در شرایط جنگ قرار نگیرد نمی‌تواند در خصوص حوادث آن سال‌ها به درستی قضاوت کند. باید واقعیت‌های جنگ را درک کنیم.»
او زندانیان سیاسی محبوس در زندان‌ها را به‌عنوان نیروی عراق در جنگ با ایران به‌شمار آورد و گفت: «در جنگ اگر بخواهید در کشیدن ماشه علیه دشمن تأمل کنید و حرکتی انجام ندهید، مسلماً کشته خواهید شد.»
با گذشت سال‌ها از کشتار تابستان ۶۷ و دهه ۶۰ در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران هنوز هیچ مقام حکومتی پرتویی بر این اعدام‌ها نیفکنده است. موضوعی که فعالان حقوق بشر و خانواده‌های اعدام‌شدگان همچنان بر آن پای می‌فشارند و خواهان محاکمه عاملان این جنایت‌ها هستند.
منبع رادیو زمانه
مطالب بنوعی مرتبط
در رابطه با کشتار دهه 60 وقتل عام 67 روی لینک کلیک کنید وفیلم را ببینید




روی لینک کلیک کنید وفیلم را ببینید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر