۱۳۹۷ اردیبهشت ۳, دوشنبه

اگر برجام اصلاح نشود، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد - سناتور باب کور کر:

 اگر برجام اصلاح نشود، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد -

سناتور باب کور کر:

سناتور باب  کورکر
سناتور باب کورکر
سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه 2اردیبهشت گفت اگر رایزنیهای آلمان و فرانسه به اصلاح توافق برجام منجر نشود، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد. وی که با شبکه خبری ای.بی.سی مصاحبه می‌کرد افزود:‌ «من فکر می‌کنم اگر تغییری در برخورد سه کشور اروپایی در توافق و چارچوب آن صورت نگیرد،دونالد ترامپ از توافق خارج خواهد شد. هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد و شاید با آمدن آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون به آمریکا تغییر ایجاد شود.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برای دیداری سه روزه به واشینگتن سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری رویتر، در این سفر که دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز می‌شود، توافق اتمی با رژیم ایران، در کانون گفتگوهای رئیس‌جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ خواهد بود. برتراند بدی، کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، در گفت‌وگو با رویتر گفت سخت‌گیری  دونالد ترامپ در قبال توافق برجام فرانسه را متقاعد ساخته است که رژیم ایران باید امتیازات بیشتری بدهد. او گفت: « واکنش فرانسه به سخت‌گیری آمریکا در قبال توافق اتمی، در چند ماه گذشته ملایم‌تر شده است. فرانسه متقاعد شده است که آمریکایی‌ها کوتاه نمی‌آیند و برای نجات توافق، ایرانی‌ها باید امتیازات جدیدی بدهند.»
دونالد ترامپ به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی تا دوازدهم ماه مه، یعنی سی روز دیگر فرصت اصلاح برجام  فرصت  داده و اعلام کرده است که اگر این توافق اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج می‌شود. خروج آمریکا از توافق، احیای تحریم‌های اتمی علیه  رژیم ایران را به همراه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر