۱۳۹۶ مهر ۳۰, یکشنبه

جزئیاتی از محدودیتهای جدید پیش‌نویس لایحه کورکرـ کاتن، علیه رژیم ایران-آسوشیتدپرس

جزئیاتی از محدودیتهای جدید پیش‌نویس لایحه کورکرـ کاتن، علیه رژیم ایران-آسوشیتدپرس

اتمی رژیم ایران

اتمی رژیم ایران

آسوشیتدپرس جزئیات پیش‌نویس لایحه کورکر ـ کاتن را که در سنای آمریکا مطرح است، انتشار داد که بر اساس آن محدودیتهای جدیدی پیش‌بینی شده که در صورت عدم پایبندی رژیم ایران به این محدودیتها، تحریمهای اتمی به‌طور خودکار به اجرا گذاشته خواهد شد.

بر اساس این پیش نویس، هرگونه تلاش برای تبدیل سکوهای پرتاب موشکهای ماهوار‌بر به پرتاب‌کننده موشک قاره‌پیما از جمله مواردیست که عدول از آن باعث بازگشت خودکار تحریمها می‌شود.

هم‌چنین آزمایش، تولید یا استقرار موشکهای قاره‌پیما که قادر به حمل کلاهک باشند و تبدیل موشکهای ماهواره‌بر به موشکهای جنگی قاره‌پیما و نیز هرگونه فعالیتهای مخفیانه برای تولید مواد اتمی یا تجهیزات لازم برای تولید مواد اتمی، از موارد بازگشت خودکار تحریمها محسوب می‌شود.

آسوشیتدپرس افزود، پیش‌نویس لایحه کورکرـ کاتن محدودیت‌های گسترده‌یی را علیه رژیم ایران اعمال می‌کند تا نتواند در چارچوب مقررات فعلی برجام، به سلاح اتمی دست یابد. هدف این لایحه ایجاد مقررات و ضوابطی دائمی، در مورد مسائلی مانند غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر آن و نیز کارکرد برخی سانتریفوژهاست.

در این لایحه، مخالفت رژیم ایران با درخواست بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «برای بازدید کافی از هر پایگاهی، از جمله پایگاههای نظامی» می‌تواند به‌معنی نقض برجام از طرف این رژیم تلقی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر