۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

رابطه با اروپا، رویایی که کابوس تلخ شد

رابطه با اروپا، رویایی که کابوس تلخ شد

رهبران اروپا

رهبران اروپا

 بیشتر بدانید

سپاه پاسداران – رازهای اقدام تروریستی در لبنان

از جنایات حشد الشعبی دست پرورده های سپاه تروریستی قدس بیشتر بدانید
31 mai 2017 - سازمان بدر یا سپاه بدر که بخشی از شبه‌نظامیان حشد الشعبی و وابسته به جمهوری اسلامی ... اسرار پشت پرده ها: حشد الشعبي بد تر از داعش (قسمت اول)

مهمترين خبرها

نمایش جمعه در شهرهای مختلف نمایشگاه کابوس تلخ نظام از رویای بر باد رفته رابطه با اروپا بود.
آخوند سعیدی - نمایش جمعه قم: «امروز عده‌یی در داخل کشور از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا نترسند و نگویند چیزی به او بدهیم تا دست از سر ما بردارد؛ مسئولان باید هوشیار باشند و وجود دست چدنی آمریکا را در دستکش مخملی اروپا ببینند» (خبرگزاری مهر- 28مهر).

آخوند عابدینی - نمایش جمعه قزوین:
«امروز عده‌یی در حال ترویج این فکر هستند که حالا آمریکا در حال بداخلاقی با ماست اما کشورهای اروپایی نگاه متفاوتی با آمریکا در برجام دارند؛ در صورتی که این نگاه غلطی است که ما پرونده آمریکا را از اروپا جدا کنیم. کشورهای اروپایی هم‌چون گله گرگی هستند که هر زمانی که به مطامع خود دست پیدا کرده‌اند، به‌صورت تهاجمی و هماهنگ به منافع ملتها هجوم آوردند» (خبرگزاری فارس- 28مهر).

آخوند معلمی- نمایش جمعه قائمشهر: «دشمن برای به دست آوردن امتیاز از راه تهدید وارد شده است منفعت آنان در برجام وجود دارد و تأکید اروپا بر پایبندی به آن در جهت منفعت خودشان بوده اما از سویی دیگر آزمایشهای موشکی ایران را زیر سؤال برده و در این راستا رهبر انقلاب بر هوشیاری مردم تأکید کرد» (سایت مصلا قائم- 28مهر).

آخوند نکونام- نمایش جمعه شهرکرد: «مبادا باز هم مسئولان کشور فریب اروپا را بخورند و چند سال مردم و کشور به برجام اروپایی وصل دل بسته اروپا شوند» (خبرگزاری رسا- 29مهر).

آخوند حسینی همدانی -نمایش جمعه کرج: «آنها نمی‌خواهند به تعهدات خود عمل کنند و قصد دارند تحریمهای جدید و جدی‌تری را علیه ایران اعمال کنند و البته جمهوری اسلامی باید دقت داشته باشد که در دام اروپایی‌ها نیفتد» (ایرنا- 28مهر).

آخوند قاضی دزفولی - نمایش جمعه دزفول: «اروپایی‌ها نیز همواره بحث نفوذ ایران و بحث موشکی ایران را مطرح می‌کنند؛ بنابراین دولتمردان باید در این ماجرا هوشیار باشند تا با طناب اروپایی‌ها به چاه نیفتند» (خبرگزاری مهر- 28مهر).

آخوند جزایری - نمایش جمعه اهواز: » در بحث برجام به‌دنبال آن هستیم تا ببینیم کشورهای اتحادیه اروپا در مواجهه با ایران فقط تعارف زبانی می‌کنند یا در زمانی که آمریکا دست به تحریم و وارد کردن فشار می‌زند، آیا اقدامی عملی برای مقابله با آن انجام خواهند داد یا خیر؟» (خبرگزاری بین‌المللی قرآن-28مهر).

این فضا در رسانه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع به کابوسی تلخ‌تر تبدیل شده است. کابوسی که عنقریب بختک شده و بر سر نظام آوار خواهد شد:
کیهان خامنه‌ای در روز شنبه 29مهر نوشته است: «چهار سال مذاکره و سپس مراوده آشکار و پنهان، ما را در بزنگاه استثنایی و بی‌نظیر کنونی قرار داده و قطعاً بعد از این روزهایی خطیر‌تر و مهم‌تر در پیش خواهیم داشت... ما با دادن امتیازاتی نقد، وعده‌های نسیه دریافت کردیم و به امید نقد شدن آنها، صبر کردیم. در سررسید وعده‌ها، دشمن دبه کرده و زیاده‌خواهی می‌کند. این خلاصه‌ترین گزارش از وضعیت ماست. اکنون بازنده ماجرای برجام مائیم و برنده آنها. تهدید آنها به خروج از برجام هم هیاهو و نمایش است برای این‌که بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند و کاری کنند که ما از ترس مرگ خودکشی کنیم!

تصور ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا، به همان اندازه مضحک است که روزگاری توهم ایجاد شکاف در داخل حاکمیت آمریکا بود!

حالا هم برخی معتقدند باید با اروپا مماشات کرد، قراردادهای جدید و اغوا‌کننده‌ای منعقد کرد تا آنها را به ماندن در برجام تشویق کنیم! یعنی راهی را که یکبار با آمریکا رفتیم، حالا با اروپایی‌ها از نو شروع کنیم! آمریکایی‌ها از «تحریم‌های فلج‌کننده» رونمایی کردند و رسماً اعلام کردند که هدف از اعمال و وضع این تحریم‌ها، تشدید فشار‌ها بر مردم ایران است تا آنجا که بر حاکمان خود خروج کنند! اکنون پرده دیگری از آن سناریو در قالب تحریم‌هایی که در 9آبان اجرایی می‌شود در پیش است. در داخل هم عده‌یی با بازکردن برخی منافذ و رخنه‌ها، راه را برای دست یافتن دشمن به این آرزوی بزرگ هموار کرده‌اند!».

روزنامه حکومتی وطن امروز هم در شماره 29مهر خود نوشته است: «با وجودی که در ایران دولت امیدوار است برجام را با اروپا ادامه دهد اما سران تروئیکای اروپایی بیشتر تمایل دارند اشتراکات خود با ترامپ را دنبال و به نوعی برجام را مشروط به عقب‌نشینی ایران از منطقه و محدود کردن برنامه موشکی خود کنند!... در میان تروئیکای اروپایی این فرانسوی‌ها بودند که برای نخستین‌بار اشتراک نظر خود با نقشه ترامپ علیه برجام و ایران را اعلام کردند. با وجود آن که دولت حسن روحانی در پسابرجام هدایای بسیاری به فرانسوی‌ها داد و قراردادهای هنگفتی در حوزه‌های خودروسازی و انرژی با فرانسه منعقد کرد اما گویا فرانسوی‌ها نمک‌گیر نشده‌اند. در همین راستا، وزیر خارجه فرانسه گفته است به‌زودی این فرصت را خواهد داشت که در جریان سفر به تهران، ایران را درباره برنامه موشکی خود تحت فشار قرار دهد... اروپا نه تنها در قبال نقض تعهدات خود به بهانه تحریم‌های آمریکا مقصر است بلکه در حوزه معرفی ایران به‌عنوان ناقض روح برجام به بهانه توان موشکی و حضور منطقه‌یی جمهوری اسلامی نیز نقش شریک دزد و رفیق قافله را بازی کرده و مشارکت فعالی با رهبران کاخ سفید داشته‌ است»

و روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در شماره 29دی خود تصویر روشنتری از چشم‌انداز در پیش روی نظام داده است: «تکه‌های ظاهراً جدا از استراتژی جدید دولت آمریکا در حال نمایان شدن است؛ توافق هسته‌یی تابستان 1394با ایران دست‌نخوره باقی می‌ماند ولی زمینه یک اجماع اروپایی - آمریکایی برای گشودن مسیر مذاکره غیر‌هسته‌یی با ایران فراهم می‌شود.

ژان ارو لودریان در تازه‌ترین موضعگیری خود گفته که در سفر به تهران فرصت خواهد داشت مقامهای ایرانی را برای مصالحه بر سر برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی خود تحت فشار بگذارد.

دولت‌های اروپایی بعد از یک هفته تاخت و تاز کم‌سابقه به نطق جمعه قبل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ایران، لایه جدیدی از سیاست اروپایی در مورد ایران را نمایان کردند.

آنها می‌گویند از برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی ایران نگرانند و خواستار گشوده شدن مسیری جداگانه برای مذاکره درباره این دو موضوع شده‌اند. سه دولت اروپایی می‌گویند که نگرانی آمریکا از برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی ایران برایشان قابل درک است و گفته‌اند: «در حالی‌که ما از حفظ برجام حمایت می‌کنیم، نگرانی خود را درباره برنامه موشکهای بالستیکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌یی این کشور که مغایر مصالح امنیتی اروپا است، بیان می‌کنیم. اروپاییان یک گام پیشتر گذاشته و گفته‌اند که آماده‌اند با آمریکا درباره برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی ایران‌ همکاری تنگاتنگ‌ داشته باشند و از ایران خواسته‌اند، همانند برنامه هسته‌یی خود، در این مورد نیز وارد مذاکره شود. وزیر خارجه فرانسه گفته است: «ما به‌زودی این فرصت را خواهیم داشت که قویاً ایران را در مورد این دو موضوع (موشکی و فعالیت‌هایش در خاورمیانه) تحت فشار بگذاریم و بعد از آن باید بتوانیم تبعات آن را ترسیم کنیم». این روزنامه حکومتی سپس خبر از امواج جدیدی علیه نظام داده و نوشته است: «هربرت مک‌مستر، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا، روز پنجشنبه در «‌بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها‌ » گفته است که ایالات متحده تجارت را برای سپاه پاسداران دشوار کرده است و بنا دارد کار را از این هم سخت‌تر کند. مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم گفته که توافق هسته‌یی نتوانسته رفتار ایران را در منطقه تغییر دهد و در این باره «‌اتفاق‌نظر عمده‌ای‌ » بین هم‌پیمانان آمریکا وجود دارد که باید «‌فعالیت‌های تنش‌زای جمهوری اسلامی‌ » را خنثی کرد. سناتور «لیندسی گراهام‌ » پا از این هم فراتر گذاشته و گفته که جمهوریخواهان در مجلس سنا به‌دنبال ارائه طرحی هستند تا در پی آن شرایط جدیدی به مصوبه پیشین این مجلس که اجازه بازبینی مجدد توافق هسته‌یی ایران را می‌داد، اضافه کنند. وی با بیان این‌که همراه با سناتور «تام کاتن»، عضو کمیته خدمات مسلح و سناتور «باب کورکر‌ »، رئیس کمیته روابط خارجی سنا مشغول کار روی این قانون جدید علیه ایران هستند، افزود: «این قانون تحریم‌های برداشته شده را دوباره بازمی‌گرداند، اگر ایران به ساخت موشکهای بالستیک قاره‌پیما ادامه دهد.»

اکنون رژیم آخوندی می‌داند با حضور مقاومت سازمانیافته مردم ایران این هنوز از نتایج سحر است و در وحشت از خیز نهایی مقاومت آزادی ستان چشم به راه شام نظام ولایت‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر