۱۳۹۶ مهر ۳۰, یکشنبه

آمریکا وزیر خارجه‌اش را به ریاض فرستاده تا عراق و عربستان را برای مقابله با نفوذ منطقه‌یی نظام به هم نزدیک کند - تلویزیون رژیم

آمریکا وزیر خارجه‌اش را به ریاض فرستاده تا عراق و عربستان را برای مقابله با نفوذ منطقه‌یی نظام به هم نزدیک کند - تلویزیون رژیم

تلویزیون حکومت آخوندی

تلویزیون حکومت آخوندی


در پی سفر وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون به منطقه و دیدار با ملک سلمان و حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق، تلویزیون رژیم 30مهر 96 طی گزارشی پر سوز و گداز گفت:
«آمریکا وزیر خارجه‌اش را به ریاض فرستاده تا به گفته خبرگزاریهای غربی عراق و عربستان را برای مقابله با نفوذ منطقه‌یی ایران به هم نزدیک کند... وزیر خارجه آمریکا... چندین‌بار ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و از تبعیت کامل سعودی‌ها از سیاستهای ترامپ سخن گفت...»

آنگاه تلویزیون رژیم به‌نقل از وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفت که با مقامات عربستانی در مورد نقش نظام که امنیت منطقه را برهم می‌زند، صحبت کرده است و تأکید کرد که عربستان از سیاست آمریکا در قبال نظام حمایت می‌کند.

در گزارش تلویزیون رژیم به‌نقل از تیلرسون آمده است:
«امیدوارم شرکای اروپایی هم به این سیاست بپیوندند. ساختار تحریمهای جدید به‌گونه‌یی خواهد بود که سپاه پاسداران نتواند ثبات منطقه را برهم زنند».

سپس تلویزیون رژیم بخشهایی از مواضع عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان را بازتاب داد که گفت:
«ما درباره مسائل مختلف از جمله روند صلح خاورمیانه و سوریه و خطر (رژیم) ایران برای منطقه و اوضاع در یمن گفتگو کردیم».

در پایان این گزارش، تلویزیون رژیم با نگرانی اضافه کرد:
«حیدر العبادی هم در ریاض گفت: می‌خواهیم از گذشته فاصله بگیریم!».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر