۱۳۹۶ آبان ۹, سه‌شنبه

سیاه چاله تحریمها (قانون کاتسا ) تمامیت سپاه پاسداران را به کام میکشد

 سیاه چاله تحریمها (قانون کاتسا ) تمامیت سپاه پاسداران را به کام میکشد



فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در این باره گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند به‌ بهانه توان موشکی طرحی به‌نام "کاتسا" را علیه سپاه پاسداران اجرایی کنند که در اصل یک تحریم اقتصادی است.
در همین حال سران سه قوه جمهوری اسلامی نسبت به توطئه جدید آمریکا هشدار دادند. به گفته لاریجانی، قصد ترامپ از جمله ایجاد اضطراب در اقتصاد ایران است.
این در حالیست که سخنگوی دولت روحانی گفته: نگران تحریم‌های کاتسا نباشید، سناریو داریم.
سخنگیو دولت روحانی در حالی می گوید سناریو داریم که سه هفته پیش هیاتی از ایران به سوئیس رفت که آنها رفتار خوبی با هیات داشتند ولی گفتند نمی‌توانیم برای همکاری با ایران مقابل وزارت خزانه‌داری آمریکا بایستیم. این وزارتخانه در آمریکا یک نیم طبقه را برای ایران اختصاص داده است و تمام فعالیت‌های مالی، اقتصادی و تجاری با ایران را رصد می‌کند.
پاسدار جعغری فرمانده کل سپاه پاسداران روز سه شنبه گفت: همین امروز آمریکا قصد دارد اجرای تحریم‌های موسوم به «کاتسا» را آغاز کند، در حالی که سپاه و توان موشکی، بهانه و توان اقتصادی برای آنها هدف است.
وی ادامه داد: آمریکا بداند هرچه فشار اقتصادی و تحریم را بیشتر کند، اراده ملت ایران در افزایش توان دفاعی و موشکی بیشتر می‌شود و برد و دقت موشک‌ها را بیشتر خواهند دید.
جعفری گفت: ملت ایران جواب توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و کوچک را در میدان عمل و بصورت غافلگیرکننده خواهد داد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز روز گذشته گفته بود: اگر تحریم‌ها به‌ بهانه‌های دیگری برگردد، تصمیم نظام آن خواهد بود که ماندن در برجام معنایی نخواهد داشت.
پاسدار محمد باقری گفت: برجام یک هدف و یک آیه مقدس نیست که ما در هر شرایطی به‌ آن پایبند باشیم، برجام یک قول و قرار دوطرفه است. اگر تحریم‌ها برگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود.
ساعاتی پس از این اظهارات، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تدارک برای اجرای قانون تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران خبر داد و اعلام کرد مقررات خود را به منظور اجرای قوانین این کشور جهت اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران تغییر می‌دهد.
طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا این نهاد آمریکایی به منظور اجرای بند (ب) ۱۰۵ از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) مقررات داخلی خود در زمینه «تحریم‌های مرتبط با تروریسم جهانی» را اصلاح کرده است.
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده این اصلاحیه، بعد از چاپ در مجله دولت فدرال آمریکا در روز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، اجرایی خواهد شد.
این بند از قانون یاد شده دولت آمریکا را به اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه اشخاص خارجی که مقام‌ها، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران هستند، موظف می‌کند.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲ آگوست سال ۲۰۱۷ (برابر با ۱۱ مردادماه سال ۱۳۹۶) قانون کاتسا را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف ۹۰ روز پس از اجرایی شدن آن، تحریم‌هایی را بویژه علیه نیروهای مسلح حکومت ایران اعمال کند.
وزیر خزانه داری آمریکا همچنین از تلاش دولت ترامپ برای کار با متحدان واشنگتن به منظور تشدید تحریم ها علیه سپاه پاسداران خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر