۱۳۹۶ خرداد ۶, شنبه

کدام جریان برندة انتخابات شد؟ شیاد یا جلاد

کدام جریان برندة انتخابات شد؟ شیاد یا جلاد

– آخوند شیاد حسن روحانی در موضع بالاترین مقام اجرایی نظام، زیر فشار جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام۶۷، بالاخره اعتراف کرد که: «مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.»(۱)
– آخوند جلاد ابراهیم رئیسی هم که تمام تلاشش را صرف می‌کرد تا صحبتی از گذشته مشعشعش! به میان نیاید و جنایت بزرگ خود و نظامش به‌مرور از روی میز برداشته شود، النهایه وادار به زبان گشودن شد و گفت: «گذشته من دور کردن سایه شوم تروریسم از کشور است شما چرا یادتان رفته است؟» (۲)
– و ولی‌فقیه ارتجاع که بازنده این رد شدن مرز سرخ‌هایش در جریان کشمکش‌ها بود، سرخوردگی و افسوس خود را این‌طور بروز داد: «خب حالا در بحث‌ها و حرف‌های انتخاباتی، گاهی یک حرف‌هایی زده شد که شایستهٔ ملّت بزرگ ایران [که آن را به‌عنوان اسم مستعار خود بکار می‌برد] نبود»(۳)
– و نتیجتاً اینکه: «اما در روزهای اخیر موضوعی پیش آمد که باعث تعجب و نگرانی شد. نصب عکس‌هایی از مریم رجوی در برخی معابر و همچنین برخی شعارنویسی‌ها نشان داد مجاهدین درصدد هستند تا از سفرهٔ انتخابات ۹۶ بی‌نصیب نباشند و خودی نشان دهند.» (۴)
چرا و چگونه موضوع مقاومت مردم ایران، این‌گونه در کانون حل‌وفصل جنگ قدرت گرگ‌های یک حکومت شقه شده قرارگرفته است؟ 
چند هفته پیش امام‌جمعه کرمان، آخوند جنایتکار یحیی جعفری از حضور مجاهدین این‌گونه با وحشت یادکرد: «این‌ها خیلی خطرناک هستند … در کل کشور و به‌خصوص برای قشر جوان و کسانی‌که درجریان این مسائل نیستند» (۵) و نخستین سرکرده سپاه جهل و جنایت جواد منصوری که برای سالیان معاون وزارت خارجه آخوندها بود، هم‌زمان با ایام نمایش انتخابات در رژیم ابراز نگرانی کرد: «اکنون این سازمان اهداف مشخصی را برای ضربه زدن به‌نظام … دنبال می‌کند… محققین و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی تسلط و نفوذ به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات در سازمان‌های نظام، ترور شخصیتی مسئولین و شخصیت‌ها، ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم و مسئولین و ایجاد جنگ تبلیغاتی را ۴ مأموریت اصلی این سازمان برشمرد و گفت: اکنون سازمان [مجاهدین] با ارتباطی که در داخل کشور ایجاد کرده است سعی در استخراج این اطلاعات به دشمنان دارد. وی افزود: اکنون …خطر آن‌ها از دوره اولیه انقلاب بیشتر است در حال حاضر نیز این سازمان با دروغ‌گویی مبنی بر اینکه فعالیت سازمان سیاسی شده و طبق فعالیت‌های سیاسی کار می‌کنیم و فعالیت‌های گذشته سازمان دیگر تکرار نمی‌شود سعی در فریب دارد.» (۶) به‌این‌ترتیب مشخص می‌شود ارزیابی‌ها در درون رژیم آخوندی نسبت به خطر مقاومت ایران در چه حدی است؟ ولی سؤال اینجاست که مگر این رژیم در قتل‌عام زندانیان سیاسی۶۷ نمی‌گفت: «تصمیمات خوبی گرفته شد در نظام، که شر این‌ها را برای همیشه کندند از نظام، میگند مرگ یک‌بار، شیون یک‌بار، بعد از عملیات مرصاد یک اقدامی شد که شر این‌ها برای همیشه…» (۷) پس چرا صورت‌مسئله همچنان «خطرناک» باقی است؟
واقعیت این است که در صحنه سیاسی ایران، جنگ اصلی، جنگ قدرت باندهای رژیم خصوصاً در فاز اضمحلال، شقه و فروپاشی آن نیست. این جنگ هم تابعی از نبرد جدی دیگری است که در اعماق جامعه جریان دارد، نبرد بین رژیم و مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنان. نبردی که بحران را این‌چنین به سراپای این فاشیسم دینی ریخته که تا سرنگونی آن ادامه خواهد داشت. 
امروز ۲۹سال پس‌ازآنکه رژیم آخوندی تصمیم داشت با تاکتیک «مرگ یک‌بار، شیون یک‌بار» از کمین مجاهدین خلق فرار کند، اعتراف می‌کند که با دیدن تصاویر مریم رجوی در معابر تهران، «متعجب و نگران» شده است و روزنامه بسیج ضدخلقی به رئیس‌جمهور ارتجاع هشدار می‌دهد: «شما روی بشکه باروت نشسته‌اید که مدتی است روشن‌شده… شمارا از لشکرهای مملو از خشم و عقده در پشت دروازه‌های شهرهایتان… پشت کاخ‌هایتان؛ همسایه دیواربه‌دیوار تجارتخانه‌هایتان می‌ترسانم… از میلیون‌ها پیر و جوان و کودک ورشکسته و آسیب‌دیده که در پی جرقه‌ای برای سوزاندن تر و خشک لحظه‌شماری می‌کنند، می‌ترسانم. بترسید و بدانید زمانی که طوفان آید فرصت فرار ندارید. همه راه‌ها بسته خواهد بود… حتی مانند شاه به پلکان هواپیما هم نمی‌رسید.» (۸) بنابراین، آیا شکست مهندسی خامنه‌ای در بیرون کشیدن رئیسی از «اتاق تجمعی آرا»، تردیدی باقی می‌گذارد که برنده این دور از نمایشی به اسم انتخابات، مردم و مقاومت آنان بوده‌اند؟
پاورقي:
(۱) خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۸اردیبهشت۹۶
(۲) خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم ۲۶اردیبهشت۹۶
(۳) سایت خلیفه ارتجاع، خامنه‌ای ۲۷اردیبهشت۹۶
(۴) سایت حکومتی سهندپرس ۲۶اردیبهشت۹۶
(۵) شعبه وزارت اطلاعات موسوم به هابیلیان ۱۶اردیبهشت۹۶
(۶) خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم ۱۸اردیبهشت۹۶
(۷) تلویزیون حکومتی افق ۲۸فروردین۹۶
(۸) روزنامه ارگان بسیج ضدخلقی موسوم به جوان ۱۹اردیبهشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر