۱۳۹۶ دی ۲۹, جمعه

تظاهر کننده ایرانی در زیر "شکنجه به‌قتل رسید" و جسدش در مقابل منزل پدری‌اش انداخته شد - تایمز لندن

تظاهر کننده ایرانی در زیر "شکنجه به‌قتل رسید" و جسدش در مقابل منزل پدری‌اش انداخته شد - تایمز لندن

سید شهاب ابطحی

سید شهاب ابطحی

تایمز لندن روز جمعه 29دی در گزارشی از جنایات رژیم آخوندی از جمله به سرکوب تظاهرکنندگان در قیام ایران اشاره کرد و نوشت:‌ گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند که ایرانیانی که در تظاهرات ضد رژیم شرکت داشتند، در زندانها مورد شکنجه و قتل قرار می‌گیرند. به گفته اپوزیسیون ایران، جسد سید شهاب ابطحی، 20ساله، در روز 5ژانویه، سه روز پس از این‌که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، خارج از خانه پدری‌اش انداخته شد. تمام بدن او پر از آثار جراحتهای شدید بود که به‌نظر آثار ضربات باتون است. سه مرد دیگر به نام حسین قادری، 30ساله، سارو قهرمانی 24ساله و کیانوش زندی 26ساله در زندان مرکزی سنندج جان خود را از دست دادند. از زمان تظاهراتها در شهرهای مختلف هزاران نفر دستگیر شده‌اند... محمود صادقی، عضو مجلس رژیم گفت که 3700نفر در زندانها به‌سر می‌برند. سازمان مجاهدین خلق ایران، یک گروه اپوزیسیون مستقر در پاریس، گفت این تعداد به 8000نفر می‌رسد...

سازمان عفو ​​بین‌الملل گزارش داد که در یک زندان در شهر مشهد، در روز چهارشنبه اجرای حکم قطع دست با گیوتین صادر شده است. یک زندانی 34ساله که تنها به‌عنوان آ خ نامیده شده است، پس از محکوم شدن، با این مجازات تنبیه گردید. چنین مجازاتهایی به‌طور منظم در سیستم قضایی رژیم ایران، اجرا می‌شود.

ماگدالینا مغربی معاون مدیر عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت 'انجام چنین مجازاتهای بی‌رحمانه و قساوت‌بار بی‌نظیری، عدالت نیست و نشان‌دهنده بی‌توجهی کامل مقامات ایرانی به کرامت انسانی می‌باشد. هیچ جایی برای چنین وحشیگری در یک نظام عدالت کیفری وجود ندارد.'.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر