۱۳۹۶ دی ۲۶, سه‌شنبه

اعتراف رسانه‌های حکومتی به بی‌عملی و دروغگویی رژیم در جریان آتش‌سوزی سانچی

اعتراف رسانه‌های حکومتی به بی‌عملی و دروغگویی رژیم در جریان آتش‌سوزی سانچی

نفتکش سانچی

نفتکش سانچی

در همین رابطه

 در حادثه پلاسکوی دریائی بی کفایتی ، بی عرضگی و نداشتن اعتبار و وجهه جهانی رژیم فاسد ولایت فقیه را دیدیم.

تسلیت و همدردی مقاومت ایران با خانواده‌های ملوانان جان‌باخته

 

رسانه‌های حکومتی مجبور به اعتراف به گوشه‌هایی از دروغگویی و بی‌عملی حکومت آخوندی در جریان آتش‌سوزی مهیب نفتکش سانچی شدند و آن را «تکرار پلاسکو»، حادثه‌یی «عجیب» و «مبهم» توصیف کردند.
یک روزنامه رژیم در اینباره تلاشهای حاکمیت برای لاپوشانی حادثه نوشت: از همان آغاز اصل بر خبررسانی غیرشفاف نهاده شده بود. از همان آغاز چینی‌ها طبق معمول دست بالا را گرفتند و با لحنی آمرانه و تهدیدآمیز از ارجح داشتن محیط‌زیست‌شان بر اطفای حریق حرف می‌زدند. از همان آغاز اصل بر این بود که غافلگیری مقامات در مقابله با رویدادهای مخرب طبیعی و غیرطبیعی بار دیگر اثبات شود. چند روز دیگر سالگرد فاجعه پلاسکو می‌رسد و می‌بینیم که هیچ خبری نشده است انگار نه انگار کلی مال و جان و زندگی خود را از دست داده‌اند.

خادمی عضو مجلس رژیم گفت: در کجای دنیا شناور با این وضعیت در آب‌های بین‌المللی دچار حریق می‌شود آن هم در نزدیکی شانگهای، حدود ۷ الی ۸روز در آتش می‌سوزد. اگر نفتکش دچار حریق شده مربوط به هر کشور دیگری بود در مدت اخیر، بالگردها و هواپیماها، ناو و کشتی‌های آتش‌نشان، به اطفای حریق می‌پرداختند.

یک عضو سابق مجلس رژیم نیز گفت: بر اساس ادعاهای پس از وقوع حادثه ناگوار و اسفناک پلاسکو این حادثه قابل پیشگیری بوده است. در مورد کشتی «سانچی» نیز این‌گونه تعبیر می‌شود که این حادثه غیرمترقبه و ناشی از مه غلیظ بوده است.

یک رسانه دیگر رژیم نوشت: بیش از 55آتش‌سوزی مهم و بزرگ در پالایشگاهها، پتروشیمی‌ها، چاه‌های نفت، نفتکش‌ها و پایانه‌های نفتی تاکنون در صنعت نفت در دوران تصدی زنگنه، وزیر نفت در دولت یازدهم و دوازدهم رخ داده است. دهها نفر در این حوادث و آتش سوزیها جان خود را از دست داده و یا زخمی شده‌اند و نیز میلیاردها تومان خسارت به بیت‌المال وارد شده است.

کارشناسان معتقدند که اتفاقی از این دست چندان معمول نیست... آتش‌سوزی نفتکش ایرانی می‌تواند بهانه‌ای برای پرده‌برداری از آتش سوزیهای سریالی در دستگاه نفت ایران باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر