وزارت کشور کویت از دستگیری عناصر یک شبکه افراطی که به گروه داعش سلاح و موشک ارسال می کرد خبر داد. این شبکه شامل یک کویتی، یک مصری، 2 سوری، یک استرالیایی است.
به گزارش العربیه، وزرات کشور کویت، روز پنج شنبه 19 نوامبر، در بیانیه ای گفته که نیروهای امنیتی این کشور یک لبنانی به نام اسامه محمد سعید خیاط را به اتهام پیوستن به داعش دستگیر کرد
بر اساس این گزارش، خیاط که متولد سال 1975 در کویت است، هماهنگ کننده ارسال عناصر تروریستی و کمک های مالی به داعش بوده است.
بیانیه وزارت کویت گفته است که متهم نخست این شبکه، سایتی بر روی اینترنت دارد و از طریق آن به تایید و حمایت داعش می پرداخته است.
متهم لبنانی در بازجویی ها اعتراف کرده که برای داعش سلاح از جمله موشک هایی از نوع (FN6) خریداری کرده و با عناصر تروریستی این گروه در سوریه، همیشه در تماس بوده است.
او گفته که پس از خریداری از اوکراین، به سمت ترکیه فرستاده و از آنجا برای داعش در سوریه، ارسال کرده است.
خیاط در بازجویی نسبت به افرادی که با وی در کویت همکاری می کرده اند، اعتراف کرد. از جمله این افراد، عبدالكريم محمد سليم (سوری) تاجر سلاح، حازم محمد خير طرطری (سوری)، وائل محمد أحمد بغدادی (مصری) راكان ناصر منير العجمی (کویتی) عبدالناصر محمود الشوا (سوری) هشام محمد ذهب (استرالیایی لبنانی تبار) .