روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع ایرانی آگاه نوشته است که سپاه پاسداران ایران شماری از فرماندهان و افسران خود را به دلیل نرفتن به سوریه به منظور مشارکت در جنگ علیه مخالفان حکومت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، در اختیار دادگاه نظامی قرار داده است. 

این در حالی است که گزارش‌ها از افزایش شمار کشته‌های سپاه پاسداران در سوریه حکایت دارد. 

این منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود، به روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گفته است اقدام سپاه پاسداران پس از آن اجرایی شد که اعضای خود را میان اخراج و محرومیت از تمام سمت‌های دولتی با رفتن به سوریه، مخیر کرده بود. 

خبرگزاری‌های ایران چهارشنبه ۴ نوامبر از کشته شدن چهار‌تن دیگر از افسران سپاه پاسداران ایران در سوریه خبر دادند. حسین همدانی بلندپایه‌ترین فرمانده سپاه پاسداران در سوریه بود که ماه گذشته کشته شد.
منبع نزدیک به سپاه پاسداران به «الشرق الاوسط» گفته است: «افزایش شمار کسانی که از سپاه استعفا داده‌اند، به ویژه در میان جوانان که تنها با انگیزه‌های نظامی به این تشکیلات نظامی پیوسته‌اند، باعث شد که سپاه پاسداران، در استراتژی خود بازنگری کرده و نیروهایش را میان رفتن به سوریه برپایه دستورهای فرماندهان یا محاکمه نظامی به اتهام عصیان و خیانت، مخیر کند.»

بنا بر این گزارش، سرپیچی از فرمان‌ها و نپذیرفتن اعزام به میدان‌های نبرد در سوریه، یکی از نگرانی‌های بزرگ فرماندهان سپاه پاسدران است.