۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

وقتي رشد بادكنكي خامنه اي در يمن وعراق تركيد- ظریف: حوادث یمن بر مذاکرات اتمی تاثیری ندارد

ظریف: حوادث یمن بر مذاکرات اتمی تاثیری ندارد

محمد جواد ظریف تاکید کرد که به‌رغم حوادث یمن، مذاکرات درباره برنامه اتمی ایران همچنان پیش می‌رود. اشتاین‌مایر، وزیر ‌امور خارجه آلمان نیز هشدار داد که بحران یمن نباید مذاکرات اتمی با ایران را به مخاطره اندازد.
Deutschland Münchner Sicherheitskonferenz 2015 MSC Mohammed Dschawad Sarif
محمد جواد ظریف: حوادث یمن بر مذاکرات اتمی بی‌تاثیر است
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در پایان نشست دوجانبه‌ی وزرای امور خارجه ایران و آمریکا درباره حوادث یمن گفت: «حادثه یمن حادثه بسیار تلخی است که امروز در منطقه ما شکل می‌گیرد و حادثه بسیار خطرناکی است».

وی درباره تاثیر حوادث یمن بر مذاکرات اتمی تصریح کرد: «مذاکرات ما پیش می‌رود، البته ما همه از وضعیت مردم یمن و کشتاری که صورت می‌گیرد ناراحت هستیم، ولی مذاکرات ادامه دارد».

به گفته ظریف: «ما همواره اعلام کرده‌ایم که موضوع باید از طریق گفت‌وگو بین گروه‌های یمنی حل شود».

به موازات این سخنان، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز با توجه به پشتیبانی تهران از شورشیان شیعه حوثی هشدار داد که منازعه در یمن، نباید مذاکرات اتمی با ایران را به مخاطره اندازد.

وزیر امور خارجه به روزنامه آلمانی "بیلد" گفت، تا کنون مذاکرات با تهران از "منازعات منطقه‌ای" جدا نگاه داشته شده است و او امیدوار است که این بار هم این مساله تحقق یابد، زیرا اهمیت این مذاکرات زیاد است.

اشتاین‌مایر خاطر نشان ساخت که در درازمدت در این منطقه پرمنازعه زمانی تنش‌زدایی ایجاد خواهد شد که دو قدرت منطقه‌ای، یعنی عربستان سنی و ایران شیعی با یکدیگر به تفاهم برسند یا دست‌کم خود را به مسالمت متعهد کنند.

"مواضع مشترک تهران و مسکو درباره حوادث یمن"

از سوی دیگر حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، پس از دیدار با همتای روسی خود در مسکو تصریح کرد که تهران و مسکو در مورد مسئله یمن مواضع مشترکی دارند.

به گزارش "ایلنا"، معاون وزیر امور خارجه ایران، پس از ملاقات با میخائیل بوگدانوف، نماینده پوتین در امور خاورمیانه، در یک مصاحبه مطبوعاتی در مسکو شرکت کرد و گفت که با بوگدانوف به مدت ۵/۵ ساعت درباره مسایل و تحولات خاورمیانه و از جمله یمن گفت‌وگو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر