ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۲۶-۳-۲۰۱۵ اعلام کرد در راستای حفظ منافع واشینگتن و حمایت از هم‌پیمانان خود، از عملیات نظامی «توفان قاطعیت» در یمن پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی می‌کند.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهوری اوباما، اجازه تدارک حمایت لجستیک و اطلاعاتی از عملیات نظامی «توفان قاطعیت» کشورهای عربی خلیج را صادر کرده است».
در بیانه شورای امنیت ملی آمریکا که به وسیله «برنادت می‌هان»، سخنگوی این شورا قرائت شد، آمده است که ایالات متحده اقدامات مسلحانه حوثی‌ها علیه دولت قانونی یمن را به شدت محکوم می‌کند».
در این بیانیه همچنین آمده است که اقدامات نظامی حوثی‌ها باعث هرج و مرج در یمن شده و امنیت و ثبات و صلح منطقه را تهدید می‌کند. موضعگیری ایالات متحده آمریکا، ساعاتی پس از سخنرانی سفیر سعودی عادل الجبیر در سازمان ملل بیان شد.
الجبیر در یک نشست خبری پس از آغاز عملیات گفت: «نیروهای سعودی برای بازگرداندن قدرت به دولت برکنار شده یمن، دست به عملیات هوایی علیه حوثی‌ها، زده‌ است».

حمایت بریتانیا، فرانسه و ترکیه از عملیات نظامی سعودی در یمن

بریتانیا و فرانسه با اعلام اینکه در کنار همپیمانان خود در منطقه ایستاده‌ایم از عملیات «توفان قاطعیت» سعودی حمایت کردند.
به گزارش تلویزیون «الحدث»، فرانسه با اعلام حمایت اقدام نظامی پادشاهی سعودی و کشورهای همکاری خلیج در یمن، اعلام کرد، پاریس تا بازگرداندن حکومت قانونی صنعا که با ریاست جمهوری منصور هادی خلاصه می‌شود در کنار شرکای خود ایستاده است».
وزارت خارجه بریتانیا نیز با صدور بیانیه‌ای از اقدام نظامی در یمن حمایت کرده است.
در این بیانه، بریتانیا ضمن اعلام حمایت از عملیات نظامی پادشاهی سعودی و کشورهای عربی در یمن، شبه نظامیان حوثی‌ را به «بی‌اعتنایی به روند سیاسی» در یمن متهم کرد.
طبق این گزارش، ترکیه نیز ازعملیات نظامی پادشاهی سعودی و کشورهای عربی برای جلوگیری از اقدامات مسلحانه حوثی‌ها در یمن حمایت کرد.

اقدام نظامی سعودی علیه حوثی ها به درخواست دولت قانونی یمن و در چارچوب حمایت از قطعنامه های سازمان ملل که ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی را به رسمیت شناخته است، صورت می گیرد.