۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

وقتي اسددر يمن وعراق رشد بادكنكي خامنه اي را در حال تركيدن ديد - بشار اسد: برای گفت‌وگو با آمریکا آماده‌ایم ؟؟؟

بشار اسد: برای گفت‌وگو با آمریکا آماده‌ایم

بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوریه، برای مذاکره با آمریکا آمادگی ابراز کرد. وی در گفت‌وگو با یک فرستنده تلویزیونی آمریکایی گفت، برای مذاکره با واشنگتن آماده است به‌شرطی که حق حاکمیت کشورش زیر سؤال نباشد.
Assad / Syrien
بشار اسد
بشار اسد بار دیگر با یک فرستنده تلویزیونی غربی گفت‌وگو کرد. فرستنده تلویزیونی آمریکایی CBS روز پنجشنبه (۲۶ مارس/۶ فروردین) در دمشق با رئيس‌جمهوری سوریه گفت‌وگو کرد. اسد در بخشی از این گفت‌وگو آمادگی خود را برای مذاکره با دولت آمریکا اعلام کرد.

وی در بخشی از این گفت‌گو که CBS آن را پیش از پخش کامل نشان داد گفت: «اساسا باید بگوییم که هر گفت‌وگویی در سوریه مثبت است. ما برای گفت‌وگو با هر کس آماده هستیم، همچنین با ایالات متحده آمریکا، به شرطی که بر احترام متقابل استوار باشد».
واکنشی به اظهارت جان کری؟

به نظر می‌رسد که این سخن اسد واکنشی به اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکاست که اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود، احتمالا باید فشار بر اسد افزایش یابد تا او را به مذاکراتی برای گذار سیاسی در سوریه مجبور سازد.

سخنان جان کری، بعضا واکنش‌های تندی در میان متحدان اروپایی و عربی واشنگتن برانگیخت، به‌طوری که ایالات متحده آمریکا بار دیگر موضوع گفت‌وگو با اسد را منتفی دانست و از جملهسخنگوی جان کری تاکید کرد: «برای اسد در سوریه آینده‌ای وجود ندارد».

اسد در مصاحبه تلویزیونی خود درباره اظهارات اخیر کری گفت: «این سخنان تا کنون فقط یک اظهارنظر است و نه چیزی مشخص یا رویکردی تازه که ایالات متحده آمریکا با توجه به بحران سوریه اتخاذ کرده باشد».

رئيس‌جمهوری سوریه همچنین خاطر نشان ساخت که در حال حاضر ارتباطات مستقیمی میان دولت‌های آمریکا و سوریه وجود ندارد. وی در ماه فوریه در گفت‌وگویی با فرستنده تلویزیونی BBC گفته بود که از طریق طرف سومی با نظامیان آمریکا در ارتباط است.

طبق برآورد سازمان ملل از زمان آغاز قیام بر ضد رژیم بشار اسد در سوریه در ماه مارس ۲۰۱۱ تا کنون حدود ۲۰۰ هزار تن در این کشور کشته شده‌اند. بخش بزرگی از قربانیان به دست نیروهای نظامی بشار اسد کشته شده‌اند.

پخش اعلامیه بر ضد "دولت اسلامی"

ایالات متحده آمریکا در پیکار علیه نیروهای "دولت اسلامی" با هواپیما هزاران اعلامیه در جنوب غربی منطقه رقه در سوریه پخش کرد. رقه جزو مناطق تحت نفوذ "دولت اسلامی" است. وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که هدف از پخش این اعلامیه‌ها، تلاش برای جلوگیری از پیوستن مبارزان داوطلب به "دولت اسلامی" است.

بر روی این اعلامیه‌ها کاریکاتوری نقش شده که نشان می‌دهد داوطلبان پیوستن به "دولت اسلامی" به صف شده‌اند تا به داخل یک چرخ گوشت بروند. این نخستین بار است که آمریکا در سوریه اعلامیه پخش می‌کند. در زمان جنگ جهانی دوم از این وسیله تبلیغاتی به کرات استفاده شده بود.

"دولت اسلامی" بخش‌هایی از خاک سوریه و عراق را تحت کنترل خود درآورده و در آنجا "خلافت اسلامی" برپا کرده است. ایالات متحده آمریکا از سپتامبر سال گذشته حملات هوایی خود بر ضد مواضع "دولت اسلامی" را آغاز کرده است.

DW.DE

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر