۱۳۹۴ فروردین ۸, شنبه

بعد از تركيدن رشد بادكنكي خامنه اي وقاسم سليماني - تحليل و تهديد سپاه در مورد تحولات يمن



  به گزارش سايت افق (وابسته به سپاه) در 6 فروردين 94 سرتيپ پاسدار يدالله جوان كارشناس مسائل سياسي گفت:
-          آنطور كه در رسانه‌ها نيز مطرح شد اقدام عربستان در هماهنگي با آمريكا انجام شد اين تجاوز عليه حاكميت ملي، استقلال و تماميت ارضي يك ملت با سابقه انجام شده است.
-          عربستان فريب آمريكا و اسرائيل را خورد چرا كه آنها مي‌خواهند با اين اقدام شكست‌هاي متوالي خود در اين سال‌ها را جبران كنند اما با شكست ديگري مواجه خواهند شد.
-          اين حمله نظامي عمر يك رژيم خانداني در عربستان را به اتمام مي‌رساند و به آن سرعت مي‌بخشد.
-          پاسدار يدالله جوان با مقايسه حمله رژيم صدام به ايران اسلامي پس از انقلاب يادآور شد: ما ديديدم كه ملت ايران چگونه در برابر متجاوز از استقلال و تماميت ارزي خود دفاع كرد و داستان يمن نيز همينگونه است.
-          تجاوز نظامي عربستان به يمن با مسائل غرب آسيا از جمله مسئله سوريه، سرزمين‌هاي اشغالي و عراق ارتباط دارد.
-          براي آل سعود هيچ چيز بدتر از اين وجود ندارد كه به يك كشور اسلامي حمله كند و آمريكا و اسرائيل نيز از رژيم سعودي حمايت كنند لذا اين حركت گرچه بحران جديدي است اما به سود متجاوزين نخواهد بود.
-          پس از اينكه استفاده آمريكا از گروه‌هاي تروريستي از جمله القاعده با شكست مواجه شد به ناچار دولت‌هاي متحد و همسو با خود را وارد اين پيكار كردند و اين نيز يك مرحله ديگر از جنگ نيابتي است. بعد از حضور مستقيم آمريكا در عراق و افغانستان و پس از جنگ‌هاي نيابتي اسرائيل عليه مقاومت، آمريكا بحران‌آفريني را از طريق گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش دنبال كرد اما به دليل ناكامي در مرحله سوم متحدين خود را وارد كارزار با ملت‌هاي منطقه كرد.
  به گزارش سايت هاي نزديك به سپاه در 6 فروردين 94 سرتيپ پاسدار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران امروز در جمعي از فرماندهان ارشد نظامي كشور، ابتدا در مورد جنگ 8 سال كه آنرا يك پيروزي بزرگ ميخواند، به شكست هاي پي در پي آمريكا در افغانستان و عراق و سوريه اشاره كرد كه همه آنها بنفع رژيم تمام شده است، در مورد يمن گفت:
-       انقلاب اسلامي امروز چتر سياسي و سلطه امنيتي خود را بر يمن گسترانده است. انقلاب اسلامي در حال فتح سنگرهاي كليدي جهان است كه امام روزگاري آن را بشارت داد و افق هاي انديشه نوراني رهبر مرزهاي جهان اسلام را تحت نفوذ الهامات سعادت بخش خود قرار داده است.
-       اكنون تنگه مهم و استراتژيك باب المندب كه بخش عظيمي از انرژي و تجارت جهاني از آن عبور مي كند، در ديد و تير رزمندگان دوستدار ومحب انقلاب اسلامي است و در آنجا پرچم اسلام و انقلاب در آنجا به اهتزاز درآمده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر