۱۴۰۳ مهر ۲۱, شنبه

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران اعمال کرد

 آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران اعمال کرد


خزانه داری آمریکا صنایع نفت وپتروشیمی رژیم را تحریم کرد

دولت آمریکا، روز جمعه یازدهم اکتبر (۲۰ مهر)، اعلام کرد که در واکنش به حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل، تحریم‌های جدیدی را علیه صنایع نفت و پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت واشنگتن اعلام کرد که در پاسخ به حملۀ موشکی تهران به اسرائیل، تحریم‌ها علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران را گسترش داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های جدید واشنگتن علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران، بخش‌های کلیدی اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد که هدف آن «محروم کردن ایران از کسب درآمدهای حیاتی از بخش انرژی به منظور تأمین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود است».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه همچنین اعلام کرد که «۱۶ شرکت و ۱۷ کشتی که در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران در حمایت از شرکت ملی نفت این کشور مشارکت داشته‌اند، در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت خزانه‌داری آمریکا اکنون می‌تواند هر فردی را که مصمم به فعالیت در حوزه‌های نفت و پتروشیمی ایران باشد، تحریم کند».

همزمان وزارت امور خارجۀ آمریکا نیز اعلام کرد که ۶ نهاد درگیر در تجارت نفت تهران و ۶ کشتی دیگر را به دلیل مشارکت آگاهانه در معاملات مربوط به خرید، فروش، حمل و نقل یا بازاریابی فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران تحریم کرده است.

در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، طی بیانیه‌ای تأکید کرد: «تحریم‌های جدید آمریکا، کشتی‌ها و شرکت‌های مرتبط با جمهوری اسلامی ایران موسوم به "ناوگان ارواح" که نفت این کشور را به‌طور غیرقانونی به سوی خریداران در سراسر جهان حمل می‌کنند، هدف قرار داده است».

جیک سالیوان در ادامه افزود: «این اقدامات در راستای محرومیت بیشتر ایران از منابع مالی مورد استفاده برای پیشبرد برنامۀ موشکی خود و حمایت از گروه‌های تروریستی که ایالات متحده و شرکای آن را تهدید می‌کنند، صورت گرفته است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، صادرات نفت ایران در دوران ریاست جمهوری جو بایدن با دور زدن تحریم‌ها توسط دولت تهران افزایش یافته است و چین به خریدار اصلی نفت ایران تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، اجرای سخت‌تر تحریم‌ها احتمالاَ مستلزم هدف قرار دادن شرکت‌های چینی است که نفت خام ایران را حمل می‌کنند زیرا پکن تقریباً ۹٠ درصد از صادرات نفت خام ایران را خریداری می‌کند.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر