۱۴۰۳ مهر ۲۶, پنجشنبه

حمله سنتکام به مواضع حوثی‌های یمن؛ انبار تسلیحات این گروه با بمب‌افکن‌های «بی ۲» هدف قرار گرفت

 حمله سنتکام به مواضع حوثی‌های یمن؛ انبار تسلیحات این گروه با بمب‌افکن‌های «بی ۲» هدف قرار گرفت

هواپیماهای بی ۲رادارگریز آمریکابه حوٍی ها یمن وابسته به خامنه ای حمله کردند

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد نیروهایش روز چهارشنبه ۲۵ مهر در چندین حمله هوایی دقیق، تأسیسات ذخیره‌سازی سلاح‌های پیشرفته حوثی‌های تحت حمایت حکومت ایران در مناطق تحت کنترل این گروه در یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش سنتکام، این تأسیسات حاوی تسلیحات پیشرفته‌ای بودند که برای حمله به کشتی‌های نظامی و غیرنظامی آمریکایی و بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن استفاده می‌شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده تاکید کرد در این عملیات، نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده، با استفاده از بمب‌افکن‌های بی‌۲، به انبارهای زیرزمینی حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی حمله و این تاسیسات و تسلیحات موجود در آن را نابود کردند. در تأسیسات زیرزمینی حوثی‌ها که مورد هدف ارتش ایالات متحده قرار گرفت، انواع موشک‌، قطعات ساخت تسلیحات و سایر مهمات انبار شده بود.

سنتکام همچنین تاکید کرد این حملات با هدف کاهش توانایی حوثی‌ها در انجام حملات به کشتی‌های تجاری بین‌المللی و همچنین کاهش تهدید آن‌ها علیه پرسنل و کشتی‌های نظامی و تجاری آمریکا و متحدان آن در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن صورت گرفته است.

وزیر دفاع ایالات متحده درباره حملات هوایی ارتش آمریکا به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن گفت: «امروز، نیروهای نظامی ایالات متحده، با کاربرد بمب افکن‌های بی ۲، حملات دقیقی را علیه پنج مکان زیرزمینی و انبار تسلیحات حوثی‌ها انجام دادند. این یک نمایش منحصر به فرد از توانایی ایالات متحده برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان ما سعی دارند آن‌ها را پنهان نگهدارند.»

لوید آستین تاکید کرد: «مهم نیست که تاسیسات دشمن چقدر در زیر زمین، سخت یا مستحکم باشند. بمب‌افکن‌های رادارگریز دوربرد بی ۲ نیروی هوایی ایالات متحده برای اقدام علیه هر هدفی در صورت لزوم، در هر زمان و هر مکانی آماده هستند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر