۱۴۰۳ مهر ۲۴, سه‌شنبه

پیوستن «لشکر 210» به عملیات زمینی اسرائیل در جنوب لبنان

 پیوستن «لشکر 210» به عملیات زمینی اسرائیل در جنوب لبنان




یگانهای زمینی اسرائیل در شمال

بنا بر برآوردها شمار تقریبی نیروهای رزمی اسرائیل در جبهه شمالی برای مقابله با حزب‌الله در جنوب لبنان به 40 هزار نفر می‌رسد

رادیو ارتش اسرائیل با اشاره به افزایش تعداد یگان‌های رزمی اسرائیلی مستقر در جبهه شمالی به 5 لشکر، از پیوستن لشکر 210 به عملیات زمینی در جنوب لبنان خبر داد.

این رادیو اعلام کرد که لشکر 210 عملیات زمینی محدودی را در «مزارع شبعا» در بخش شرقی مرز با لبنان آغاز کرده است.

از زمان آغاز عملیات زمینی اسرائیل در 1 اکتبر، ارتش اسرائیل به‌رغم اعلام این‌که این عملیات «محدود و کوتاه‌مدت» خواهد بود، نیروهای بیشتری را به جبهه شمالی و جنوب لبنان اعزام کرده است.

از آغاز جنگ در جبهه‌ شمالی تل‌آویو به‌طور مداوم بر تعداد لشکر‌های شرکت‌کننده در عملیات زمینی خود در جنوب لبنان افزوده است.

پیش‌تر، چهار لشکر شامل لشکرهای 98، 36، 91 و 146 به این عملیات پیوسته بودند و در نهایت، لشکر 210 نیز به این جمع اضافه شده است.

در حالی که ارتش اسرائیل شمار نیروهای در تلاش‌ برای نفوذ زمینی به جنوب لبنان را اعلام نکرده است، برآوردها اما نشان می‌دهد که این تعداد دست‌کم به 40 هزار نفر می‌رسد. علاوه بر این، نیروی هوایی و ناوگان دریایی اسرائیل نیز در این عملیات‌ نقش دارند.

اسرائیل اولین عملیات‌های زمینی خود در جنوب لبنان را با استفاده از لشکر 98 آغاز و اعلام کرد که لشکرها و یگان‌های رزمی دیگری نیز به این عملیات‌ها ملحق خواهند شد.العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر