۱۳۹۷ شهریور ۷, چهارشنبه

تحریم ایران، کاهش ظرفیت هواپیماهای ایران‌ایر به مقصد پاریس

تحریم ایران، کاهش ظرفیت هواپیماهای ایران‌ایر به مقصد پاریس

کاهش ظرفیت هواپیماهای ایران‌ایر
کاهش ظرفیت هواپیماهای ایران‌ایر
شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ظرفیت هواپیماهای خود به مقصد پاریس را در پاییز و زمستان سال جاری کاهش خواهد داد.
تارنمای تخصصی «ایرلاین روت» نوشت که هواپیمایی رژیم ایران از تاریخ ۶آبان ۹۷تا ۱۰فروردین ۹۸دو پرواز هفتگی خود از فرودگاه موسوم به خمینی تهران به فرودگاه شارل دو گل پاریس را حفظ خواهد کرد، اما هر دو پرواز، با هواپیمای ایرباس ای۲۰۰-۳۳۰با ظرفیت ۲۳۸مسافر انجام خواهد شد.
پیشتر قرار بود یکی از پروازهای هفتگی با هواپیمای ای۳۰۰با ظرفیت ۲۶۱مسافر انجام شود.

قطع یا محدود شدن پرواز شرکتهای هواپیمایی خارجی به ایران
شرکت هواپیمایی فرانسه نیز اعلام کرده است که از ماه آینده پروازهای خود در همین مسیر را متوقف خواهد کرد. بنابراین از تاریخ ۲۶شهریور در این مسیر تنها دو شرکت ایران‌ایر و ماهان‌ایر رقابت خواهند داشت.
شرکت هواپیمایی انگلستان، بریتیش ایرویز نیز روز اول شهریور اعلام کرد پروازهای این شرکت به ایران «توجیه اقتصادی» ندارد لذا پرواز یکم مهرماه ۹۷آخرین پرواز این شرکت از تهران به لندن خواهد بود.
برخی از شرکتهای هواپیمایی دیگر نظیر هواپیمایی اتریش، ک‌ال‌ام هلند، لوفت‌هانزای آلمان و ترکیش ایرلاینز نیز اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را محدود خواهند کرد.
به‌دنبال بازگشت تحریمها علیه رژیم ایران که باعث ممنوعیت تراکنشهای بانکی با ایران خواهد شد شرکتهای خارجی به سوی قطع همکاری با این رژیم پیش می‌روند. همچنین گران شدن نرخ ارز و کم شدن مسافر سبب شده است که پرواز های هوایی در این مسیر به صرفه نباشد.
به هر ترتیب خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران، همواره به‌عنوان دلیل اصلی خروج بسیاری از شرکتهای خارجی در ماه‌های اخیر ذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر