۱۳۹۷ مرداد ۳۱, چهارشنبه

آمریکا: به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم؛ می‌خوهیم رفتارش را تغییر دهیم

 آمریکا: به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم؛ می‌خوهیم رفتارش را تغییر دهیم
دبی-العربیه.نت فارسی
جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا چهارشنبه 22 اوت در کنفرانسی خبری در بیت‌المقدس تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به دنبال سرنگونی نظام ایران نیست بلکه می‌خواهد این کشور را مجبور به تغییر رفتارش کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بولتون در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ترامپ برای ازسرگیری تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران و تظاهراتی که در ماه‌های گذشته در این کشور روی داد گفت: «به وضوح سخن بگوییم، سیاست آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران نیست، بلکه ما خواهان تغییر بزرگ در رفتار این نظام هستیم».
او در عین حال گفت که علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، آمریکا از «ابزارهای دیگری» هم برای فشار بر نظام تهران استفاده خواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه مه خروج از توافق هسته‌ای (برجام) را که سال 2015 امضا شده بود، اعلام کرد. برپایه این توافق که حاصل مذاکره آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با تهران بود، در قبال محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این برنامه تعلیق شد.
ایالات متحده آمریکا صبح سه‌شنبه 7 اوت، اجرای بسته اول از تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کرد.
از سوی دیگر، بولتون هشدار داد در صورت به کارگیری اسلحه شیمیایی توسط نظام بشار اسد در حمله احتمالی‌اش برای بازپس‌گیری کنترل استان ادلب از مخالفان، آمریکا «واکنش شدیدی» نشان خواهد داد.
او ابراز امیدواری کرد که حملات پیشین آمریکا علیه مواضع نظام سوریه، مانعی در برابر به‌‎کارگیری اسلحه شیمیایی توسط این نظام ایجاد کرده باشد. او افزود: «آشکارا می‌گویم، چنانچه نظام سوریه از اسلحه شیمیایی استفاده کرد، به شدت پاسخ خواهیم داد. بهتر است پیش از هر تصمیمی، خوب فکر کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر