۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا: ما با رفتار شرورانه رژیم ایران در منطقه مقابله می‌کنیم

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا: ما با رفتار شرورانه رژیم ایران در منطقه مقابله می‌کنیم

مایک پنس
مایک پنس
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: بعد از بیرون کشیدن از توافق اتمی با رژیم ایران آمریکا  رویکرد جدیدی در منطقه خواهد داشت.
مایک پنس طی مصاحبه‌یی با شبکه سی بی‌اس 20 اردیبهشت 97 گفت:
ما این هفته پیامی قوی به رژیم  ایران  دادیم زمانی که رئیس‌جمهور ترامپ  تصمیم گرفت از توافق اتمی با این رژیم بیرون بکشیم.
ما معتقدیم  با بیرون کشیدن از توافق اتمی ایران از رهبری این منطقه عقب نکشیده‌ایم. بلکه رویکرد جدیدی نسبت به منطقه اتخاذ کردیم.  این توافقی به‌غایت ناقص بود که هیچ  کاری برای کنترل حمایت از تروریسم و فعالیتهای شرورانه رژیم ایران نکرد و هیچ کاری برای کنترل جاه‌طلبیهای موشک بالستیک این رژیم انجام نداد.
 در این توافق بعد از ۷سال که بگذرد رژیم ایران هیچ محدودیتی در توسعه توانایی تسلیحات اتمی‌اش نخواهد داشت. ما احساس می‌کردیم مهم است از این توافق به‌غایت ناقص اتمی بیرون بکشیم.  کنترل دخالت  فوق‌العاده شرورانه رژیم ایران و حمایت آن از تروریسم ضروری است.
اشتباه نکنید! توافق اتمی رژیم ایران اجازه بازگشت ۱۵۰میلیارد دلار و یک و هشت دهم میلیارد دلار پول نقد را به رژیم  ایران داد. این توافق نفوذ تجاوزکارانه رژیم ایران در سراسر این منطقه را نه تنها کنترل نکرد بلکه دقیقاً به همین دلیل این رژیم اکنون در سوریه است. دقیقاً بهمین دلیل است که شما نیروهای رژیم ایران و موشکهای آن را می‌بینید که در سوریه مستقرند در حالی که این کشور در یک جنگ خونین داخلی درغلطیده است.
 پرزیدنت ترامپ معتقد به صلح از طریق قدرت است. با بیرون کشیدن از توافق اتمی او این را در صحنه جهانی روشن ساخت که ما وارد توافقات ناقص نمی‌شویم.  
واقعیت این است که توافق اتمی تنها توانایی رژیم ایران را در دستیابی به تسلیحات اتمی به تأخیر انداخت. من کاملاً انتظار دارم  وقتی رهبری کره شمالی به تصمیم پرزیدنت نگاه می‌کند آنها دو چیز را می‌بینند. یکم آنها می‌بینند که او مردیست که پای حرف خود می‌ایستد.
رئیس‌جمهور ترامپ به مردم آمریکا گفت این توافق یک فاجعه بوده و ما باید بیرون بکشیم. او پای حرف  خود ایستاد. این مهم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر