۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۴, جمعه

دونالد ترامپ تقریباً تصمیم گرفته است که از توافق رژیم ایران خارج شود - رویتر:‌

دونالد ترامپ تقریباً تصمیم گرفته است که از توافق رژیم ایران خارج شود - رویتر:‌

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
خبرگزاری رویتر روز چهارشنبه 12اردیبهشت 97 به‌نقل از دو مقام کاخ سفید و یک منبع آشنا به مسایل داخلی دولت آمریکا گزارش داد:‌ «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، تقریباً تصمیم گرفته است که از توافق 2015 رژیم ایران تا 12مه(22اردیبهشت) خارج شود ولی چگونگی انجام این کار هنوز مشخص نیست.
 این  منبع گفت  شانس ضعیفی وجود دارد که دونالد  ترامپ ماندن آمریکا در این قرارداد بین‌المللی را  که رژیم ایران برای جلوگیری از  برنامه اتمیش مابهازا تعلیق تحریمها موافقت کرده، را به‌خاطر "حفظ اتحاد" با فرانسه که  از وی خواست که در این توافق بماند& انتخاب کند.
رویتر افزود: «دیپلومات ها گفتند یک تصمیم توسط دونالد ترامپ برای پایان دادن به تعلیق تحریمها تقریباً قرارداد را نابود  می کند و  واکنش شدید رژیم ایران را به همراه خواهد داشت که می‌تواند برنامه اتمی خود را از سر گیرد یا  متحدان آمریکا در سوریه، عراق، یمن و لبنان را "مجازات کند". به‌صورت تکنیکی دونالد ترامپ باید تا 12می‌تصمیم بگیرد که آیا برخی از تحریم ها علیه رژیم ایران را تجدید کند یا خیر.
 یکی از مقامهای کاخ سفید به شرط ناشناس ماندن گفت این امکان  بود  که دونالد ترامپ تصمیم به پایان دادن به توافق  بگیرد ولی نه یک خارج شدن کامل ولی قادر به توصیف این‌که این تصمیم شبیه به چه چیزی است، نبود.
به گزارش رویتر این مقام کاخ سفید گفت که دونالد ترامپ تقریباً در مسیر خارج شدن از این توافق است ولی هنوز  تصمیمی توسط وی نهایی نشده است. مقام دوم کاخ سفید گفت دستیاران ارشد خواستار گفتگوی مهاجمی با دونالد ترامپ برای منصرف کردن او نیستند زیرا به‌نظر می‌رسد وی قصد آن را دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر