۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

اذعان رفسنجاني به تلاش به دستيابي بمب و افشاگريهاي مقاومت عامل شكست آن





اعترافهاي رفسنجاني :
اوايل دنبال اين بوديم كه چنين امكاني (بمب اتمي) داشته باشيم
خامنه اي و رفسنجاني شخصا خواستار ملاقات با عبدالقادر خان بوده اند
رفسنجاني افشاگريهاي مقاومت ايران در مورد  پروژه اتمي رژيم را  بعد از ربع قرن تأييد مي كند
آژانس انرژي اتمي بدون مصاحبه با رفسنجاني و خامنه اي قادر به تعيين تكليف PMD نيست 
علي اكبر هاشمي رفسنجاني،  رييس جمهور پيشين رژيم آخوندي و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه از ابتداي رژيم آخوندي همواره نفر شماره 2 اين رژيم بوده، طي مصاحبه يي به نحوي بيسابقه   اعتراف كرد كه هدف رژيم از ابتداي راه اندازي برنامه اتمي دسترسي به بمب  بوده و هيچگاه اين ايده  كنار گذاشته نشده است.
بر اساس اين مصاحبه   كه در روز 4 آبان  94 توسط ايرنا، خبرگزاري رسمي رژيم آخوندي منتشر شد، رفسنجاني چه به عنوان رييس مجلس و چه رييس جمهور و خامنه اي چه به عنوان رييس جمهور و چه به عنوان رهبر رژيم شخصاً پروژه دستيابي به بمب اتمي را دنبال مي كرده اند. او همچنين اذعان كرد كه رژيم از ابتدا يك طرح همه جانبه مخفي در زمينه اتمي داشته كه شامل راه اندازي سايتهاي مخفي،  غني سازي اورانيوم، ساختن قطعات سانتريفيوژ، تكنولوژي ليزري و راكتور آب سنگين مي شده است.
رفسنجاني همچنين بااعتراف به اينكه «90 -80 درصد مردم ايران» با «توافق موافق هستند و مي خواهند كه راحت شوند» بر تبليغات ساليان رژيم،كه برنامه اتمي از مقبوليت گسترده اجتماعي برخوردار است، خط بطلان كشيد.
او با ذكر پاره يي از جزييات، پس از ربع قرن،  افشاگريهاي مقاومت از سال 1370 به بعد را مورد تأييد قرار داد.
بسياري از اعترافهاي رفسنجاني از جمله نقش شخص رفسنجاني در اين پروژه ضد ملي، از ابتداي دهه 70 و در زمان رياست جمهوري او در افشاگريهاي مقاومت ايران و در «كتاب بنيادگرايي اسلامي، تهديد جديد جهاني» (صفحات 133- 139) فاش شده است. مطالبي كه رژيم تا كنون در  مقاطع مختلف آنها را بارها تكذيب كرده بود.
1.   رفسنجاني در اين مصاحبه گفت: «اوايل كه شروع كرديم، در جنگ بوديم و دنبال اين بوديم كه چنين امكاني (بمب اتمي) براي روزي كه دشمن ما بخواهد از سلاح هستهيي استفاده كند، داشته باشيم»، وي با وقاحت ادامه داد «اساس دكترين ما استفاده صلحآميز هستهيي بود. گرچه هيچ وقت از ذهن ما بيرون نميرفت كه اگر روزي بنا باشد خطري ما را تهديد كند و ضرورتي باشد، امكان اينكه به طرف ديگر (بمب اتمي) هم برويم، داشته باشيم».
2.   رفسنجاني در اين مصاحبه اذعان مي كند كه هم خودش و هم خامنه اي خواستار ملاقات با عبدالقادر خان بوده‌اند. وي گفت «با پاكستانيها صحبتهایی شد. یک دانشمند هستهيی به نام آقای عبدالقادرخان در پاکستان بود... در سفری که به پاکستان رفته بودم، خواستم ایشان را ببینم. اما به من نشان ندادند...من دو بار به پاكستان رفته بودم. به هر حال من نديدم. آيتالله خامنهاي هم ايشان را نديد. ولي هر دوي ما در دوران جنگ پيگيري ميكرديم كه بايد كارهايمان را شروع كنيم. گويا خود آقاي عبدالقادرخان اعتقاد داشت كه دنياي اسلام بايد بمب هستهيي داشته باشد و به اين كار عقيده داشت و بمب هستهيي پاكستان را هم او ساخت. هر چند طول كشيده بود تا بمب را بسازند. به هر حال حاضر شدند تا يك مقدار به ما كمك كنند».
مقاومت ايران پيش از اين اعلام كرده بود كه در سال 1987 فرماندهان سپاه حداقل دو بار با عبدالقادر خان ملاقات كردند. علاوه بر اين بر اساس افشاگريهاي مقاومت ايران عبدالقادر خان با هيأتي از سازمان انرژي اتمي رژيم ملاقات كرد.
3.   رفسنجاني از پاسخ به اين سؤال كه «آيا در داخل كسي به شما پيشنهاد مي كرد كه به سمت سلاح هسته يي برويم؟ پاسخ شما و نظر خميني و خامنه اي چي بود؟» طفره رفت. وي گفت: «بخشي از فعاليتهاي هستهيي را زماني انجام داديم كه هنوز در جنگ بوديم و عراق به نزديكي هاي غنيسازي رسيده بود كه اسراييل همه آنها را منهدم كرد. البته اولين بار در مهرماه 1359 (20سپتامبر 1980) نيروي هوايي ارتش ما با 4 فروند تأسيسات اتمي «اوسيراك » را كه در شرف تكميل و دريافت سوخت بود، بمباران كرد... آن سالها ذهنيت همه ما اين بود كه ما بايد خود را به عوامل بازدارنده مسلح كنيم. چون بنا نبود جنگ تمام شود و در سياستهاي دفاعي هم اين سخن امام را مد نظر داشتيم كه اين جنگ 20سال طول بكشد». اين سخنان  به وضوح از قصد رژيم براي دستيابي به بمب اتمي حكايت مي كند.
4.   شركت مستقيم خامنه اي در پروژه بمب سازي در حالي است كه فاشيسم ديني حاكم بر ايران براي مصارف خارجي ادعا مي كند خامنه اي فتوا به حرام بودن بمب اتمي داده است. فتوايي كه در اسناد مكتوب رژيم از آن خبري نيست و هيچ ابلهي جز كساني كه  به دنبال بهانه براي معامله با اين ديكتاتوري خونريز هستند را نمي فريبد. اين چه فتوايي است كه رفسنجاني از آن بي خبر است و به آن اشاره نمي كند اما كارگزاران سياست خارجي رژيم به طور مستمر به آن استناد مي كنند و وزير خارجه امريكا آن را به عنوان يك «بيانيه فوق العاده قدرتمند در باره نيت رژيم» توصيف مي كند و اصحاب مماشات آن را دستاويزي براي زد و بند و امتياز دادن به رژيم آخوندي كرده اند.
5.   وي تصريح مي كند «براي اولين غنيسازي در جايي كه در اميرآباد درست كردند، از همان چيزهايي كه از پاكستان گرفته بوديم، كنار هم چيدند كه ما هم براي بازديد رفتيم. كارگاهي هم در كنار سالن براي قطعه سازي درست كرديم كه خودمان بسازيم. قطعات، مواد و فلزات خاصي را كه لازم بود، تأمين كرديم». 
سازمان مجاهدين خلق ايران در نوامبر 1991 از ارتباطات مخفي رژيم و پاكستان در مورد پروژه هاي اتمي پرده برداشت و اعلام كرد رژيم مبلغ 5 ميليارد دلار براي همكاري مشترك با پاكستان در زمينه هسته يي اختصاص داده است. (خبرگزاري فرانسه 16 نوامبر 1991). 
6.   رفسنجاني تصريح مي كند پروژه مخفي اتمي رژيم در الموت قزوين،  به منظور احداث پروژه آب سنگين در زير كوه شروع شد. يادآوري مي شود كه آقاي محمد محدثين در ژوئن 1991 براي اولين بار افشا  كرد كه رژيم طرح دستيابي به سلاح هسته يي را زير عنوان «طرح بزرگ» در الموت قزوين شروع كرده كه در درون  رژيم به عنوان پروژه معلم كلايه شناخته مي شود (واشينگتن پست -26 ژوئن 1991).
7.   رفسنجاني تصريح مي كند: «کره شمالی از کشورهایی بود که در این کار (ساخت بمب اتمي) یک مقدار جلوتر بود. آنها پیشنهادهایی به ما میکردند»...« برای اصفهان با چینیها قرارداد بستیم که usf  اصفهان را بسازند. نقشه کاملش را دادند و خودشان هم شروع کردند و در مهندسی جلو آمدند و به جاهایی رسیدند. در سفر دومی که به چین رفتم، رئیس جمهور چین ... قرارداد نیروگاه هسته يی را با من بست که دو نیروگاه بسازند».
 شوراي ملي مقاومت ايران از سال 1370 بارها تبادل رژيم و چين در زمينه هسته يي را افشا نموده است (واشينگتن پست 18 نوامبر 1991). بنا بر اين افشاگريها در روز 10 سپتامبر 1992 در جريان سفر رفسنجاني به چين كه تعدادي از متخصصان هسته يي را با خود برده بود، يك توافق مخفي براي همكاري گسترده با چين در زمينه هسته يي امضا كردند كه تنها بخشي از آن علني شد. يكي از اجزاي اين توافق كه مقاومت در آن زمان افشا كرد پروژه اصفهان بود. مقاومت ايران همچنين جزييات همكاري رژيم آخوندي با كره شمالي در زمينه توليد بمب اتمي را در مراحل مختلف افشا كرده كه آخرين آن در ژوئن 2015 بود.
8.   رفسنجاني تصريح كرد «در مسير دماوند كارگاهي درست كرديم و به اولين آزمايش رسيده بوديم».
شوراي ملي مقاومت ايران در روز 20 فوريه 2003 در يك كنفرانس مطبوعاتي در واشينگتن از اين شركت به نام كالا الكتريك و كارگاه آن كه تحت پوش شركت ساعت سازي فعاليت مي كرد پرده برداشت. به رغم ماهها ممانعت رژيم از دسترسي آژانس انرژي اتمي به اين سايت، سرانجام در بازرسيهاي آژانس و نمونه برداريهاي زيست محيطي مشخص شد كه در اين محل سانتريفيوژها به طور مخفي مونتاژ شده و مورد آزمايش قرار مي گرفته اند. در اين سايت آثار اورانيوم بسيار غني شده كه در ساخت بمب اتمي كاركرد دارد پيدا شد.
9.   مصاحبه كننده كه خود از باند رفسنجاني است او را به عنوان يك «عالم هسته يي” توصيف مي كند و مي نويسد: ”وقتي از ليزر و جوش هستهيي و تفاوت آن با شكافت هستهيي ميگويد تسلطش به موضوع باور نكردني است. هر چند كه منطقاً نبايد تعجب كرد چرا كه در واكاوي تاريخ شكل گيري دانش و صنعت هستهيي در ايران بعد از انقلاب اسلامي او بيترديد نقش حامي اصلي و بنيان گذار دارد».
10.      مصاحبه رفسنجاني به خوبي   حكايت  از اين دارد كه از همان ابتدا رژيم در صدد فريب دادن آژانس بين‌المللي انرژي  اتمي بوده است. وي مي گويد «براي فعاليتهاي هستهيي هم مشكلي با آژانس بينالمللي نداشتيم. چون عضو آژانس بوديم و آنها هم ميآمدند و گاهي اشكالاتي ميگرفتند كه آقاي امراللهي و رفقايش ميرفتند و جواب ميدادند. در زمان انجام كارهاي مقدماتي هيچ وقت آژانس مزاحم ما نشد. البته كمكي هم نكردند». وي مي افزايد اما «بعد از دولت من غربي ها يك دفعه ديدند كه ما در بخشهاي مختلف جلو رفتيم».
11.      رفسنجاني تصريح مي كند كه از هيچ كاري براي دستيابي به بمب اتمي رويگردان نبوده است. او مي گويد:  «من آن قدر علاقمند بودم كه وقتي روزهاي آخر دولت من رسيد با خط خودم كه تايپ هم نكردم، 25 ميليون دلار را براي آب سنگين نوشتم كه آن موقع در اراك نبود و بنا بود در الموت قزوين باشد».
12.      رفسنجاني كه در وقاحت حد و مرزي نمي شناسد اضافه مي كند: « به نظرم اينها هم بيدليل هياهو كردند. علتش اين بود كه منافقين قبلاً گزارش دروغي از نطنز كه ما هنوز مشغول حفاري در سايت بوديم و بنا بود زير زمين بسازيم، دادند و هياهوي جهاني شروع شد. غربي ها بهانه كردند كه به آژانس اعلام نشده و بايد به سازمان بينالمللي هستهيي ميگفتيم، شروع به هياهو كردند. از آن به بعد بود كه آنها با بهانه عدم شفاف سازي در مسير حركت ما سنگ‌‌ اندازي كردهاند».
سخنان رفسنجاني  در حالي است كه روحاني رييس جمهور اين رژيم در كتابش زير عنوان امنيت ملي و ديپلوماسي هسته يي مي نويسد همه چيز در نطنز به خوبي پيش مي رفت و متخصصان براي راه اندازي 54هزار سانتريفيوژ تا پايان سال 1381 برنامه ريزي كرده بودند كه كنفرانس مطبوعاتي سازمان مجاهدين در تابستان 1381هياهو ايجاد كرد.
مقاومت ايران با تأكيد بر اينكه اظهارات رفسنجاني به مثابه يك سند ترديدناپذير بر اين حقيقت است كه رژيم آخوندي از ابتدا تا كنون زير نظر مستقيم خامنه اي و رفسنجاني در جستجوي سلاح اتمي بوده و هيچ گاه از آن منصرف نشده، شوراي امنيت و كشورهاي 1+5 و آژانس بين المللي انرژي اتمي را به اقدام فوري براي مصاحبه و بازپرسي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از خامنه اي و رفسنجاني و ديگر سردمداران رژيم فرا مي خواند، بدون اين، هرگز تحقيقات آژانس در مورد PMD كامل نخواهد بود.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
5 ابان 1394(27 اكتبر 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر