خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در گزارشی نوشته است که «واثق البطاط» رهبر گروه عراقی «جیش المختار» در گفت‌وگو با این خبرگزاری، مسئولیت حمله روز پنجشنبه ۲۹ اکتبر به اردوگاه لیبرتی محل حضور نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران را بر عهده گرفته است.
در حمله راکتی پنجشنبه به اروگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد پایتخت عراق، بیش از ۲۵ عضو مجاهدین خلق کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس «واثق البطاط» تهدید کرده است که اگر مجاهدین خلق هرچه سریعتر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این‌گونه عملیات وجود دارد.
واثق البطاط که گروه تحت رهبری‌اش از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت و تامین می‌شود پیشتر در ژانویه ۲۰۱۳ نیز مسئولیت حمله مشابهی به اردوگاه لیبرتی را بر عهده گرفته بود.
اما مساله جالب توجه اینجا است که مصاحبه روز جمعه خبرگزاری فارس با «واثق البطاط»‌ در حالی منتشر می‌شود که سال گذشته، گزارش‌هایی از کشته شدن او منتشر شده بود.
«جیش المختار» که «واثق البطاط» رهبری آن را بر عهده دارد، وابسته به مجموعه «حزب‌الله عراق» است که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود.
٢٢ دسامبر سال ۲۰۱۳ برخی رسانه‌های عراقی، عربی و غربی، خبر کشته شدن البطاط را منتشر کردند. از جمله آن‌ها می‌توان از شبکه خبری «الراي»، سایت خبری «الخلیج اونلاین» و روزنامه «گاردین»‌ نام برد. این رسانه‌ها نام منبعی را که از آن خبر را ذکر کرده بودند، منتشر نکرده‌اند. روزنامه اردنی «السبیل» هم نوشته بود که گروه «جیش المختار» در بیانیه‌ای کوتاه، خبر کشته شدن رهبرش را تایید کرده است. این روزنامه اشاره نکرده بود که این بیانیه، کجا منتشر شده است.
در همان هنگام اما شبکه خبری «العراق ۲۴» در مصاحبه با یک مسئول ایرانی که نامش فاش نشده، خبر کشته شدن «واثق البطاط» را رد کرده بود.لينك به منبع