۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

تعداد کشته‌های ایران(پاسداران)در عملیات اخیر علیه مخالفان اسد به «۲۹ نفر» رسید

تعداد کشته‌های ایران(پاسداران)در عملیات اخیر علیه مخالفان اسد به «۲۹ نفر» رسید

 خبر کشته شدن حجت اصغری، ۲۷ ساله، در سوریه روز جمعه اعلام شد.
سایت های خبری ایران روز جمعه از کشته شدن یک کادر دیگر سپاه پاسداران در سوریه خبر دادند که به گزارش سایت امنیتی «مشرق نیوز»، شمار کشته‌های ایرانی در عملیات اخیر علیه مخالفان بشار اسد را به ۲۹ نفر رسانده است.
به گزارش خبرگزاری‌های «ایرنا» و «ابنا»، جنازه حجت اصغری شربیانی از نیروهای سپاه استان تهران که در استان «حلب»سوریه کشته شده است، روز جمعه هشتم آبان در شهرری تشییع شد.
این خبرگزاری‌ها از وی به عنوان «نیروی مستشاری» نام برده‌اند.
در همین حال وب سایت «مشرق نیوز» با اشاره به کشته شدن آقای اصغری شریبانی اعلام کرده که این نیروی ۲۷ ساله سپاه پاسداران در «عملیات محرم» کشته شده است.
به گفته این وب سایت تعداد نیروهای ایرانی کشته شده در این عملیات در سوریه، به ۲۹ نفر رسیده است.
در همین حال جنازه ستوان سوم محمد ظهیری از«تکاور»های ایرانی کشته شده در سوریه روز جمعه در اهواز تشییع شد.خبرگزاری ایرنا از آقای ظهیری به عنوان «هفدهمین شهید مدافع حرم» از استان خوزستان نام برده است.
این خبرگزاری همچنین ضمن انتشار گزارش تشییع جنازه هادی نومی در تبریز از او به عنوان «هشتمین شهید مدافع حرم» در استان آذربایجان شرقی نام برده است.
روز جمعه همچنین جنازه مصطفی صدرزاده از نیروهای ایرانی کشته شده در سوریه، در شهریار تشییع شد.
خبرگزاری فارس نیز خبر داد که جنازه ابوذر امجدیان، «چهارمین شهید مدافع حرم» در استان کرمانشاه روز شنبه در شهرستان «سنقر و کلیایی» تشییع می‌شود.
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم،جنازه محمدرضا عسکری‌فرد، از دیگر نیروهای ایرانی کشته شده در سوریه روز جمعه برای تشییع به خرمشهر منتقل می‌شود.
بر اساس گزارش‌ها، مسلم نصر،خانعلی یوسفی، مسلم خیزاب، مهدی علیدوست، عبدالله باقری، میلاد مصطفوی، سجاد طاهرنیا، روح‌الله عمادی، امین کریمی، محمدعلی حسینی، احمد استحکامی، نادر حمید دیلمی، مجید صانعی ‌موفق، مجتبی کرمی و رضا دامرودی از جمله افرادی هستند که حدود دو هفته گذشته در سوریه جان باخته‌اند.
حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی که تقریبا از آغاز درگیری‌ها در سوریه در این کشور حضور داشته است روز چهارم آبان در صفحه اینستاگرام خود، علت افزایش تعداد نیروهای کشته شده ایرانی در سوریه را آغاز عملیاتی با نام «انتقام سخت» علیه مخالفان بشار اسد ذکر کرده بود.
در همین حال حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، روز دوشنبه دلیل افزایش تلفات نیروهای ایرانی در سوریه را افزایش «کمی و کیفی» نظامیان ایرانی در این کشور ذکر کرده بود.
پس از عملیات نظامی روسیه در سوریه و همچنین انتشار گزارش‌هایی از «پیشروی» ارتش سوریه «با حمایت ایران، روسیه و حزب‌الله» در حلب، بر حجم گزارش‌ها از مرگ فرماندهان ارشد و نیروهای سپاه پاسداران در سوریه افزوده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر