۱۴۰۲ خرداد ۳۱, چهارشنبه

 دولت بایدن در بحبوحه یورش پلیس آلبانی به مخالفان ایرانی در موضع دشواری قرار گرفت - فاکس نیوز

 

حمله پلیس آلبانی به اشرف ۳ و مصدومیت بیش از صد تن از مجاهدان اشرفی
حمله پلیس آلبانی به اشرف ۳ و مصدومیت بیش از صد تن از
 مجاهدان اشرفی

فاکس نیوز در گزارشی از اظهارات وزارت‌خارجه آمریکا درباره حمله خونین به اشرف۳ نوشت: دولت بایدن در بحبوحه یورش پلیس آلبانی به مخالفان ایرانی که یک کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت در موضع دشواری قرار گرفت.
وزارت‌خارجه می‌گوید به آن "اطمینان داده شده" دولت آلبانی هیچ حقوق‌بشری را نقض نکرده است.
پس از آن که دهها تن از مخالفان ایرانی که به‌دنبال پناهگاه امن در آلبانی بودند، سه‌شنبه مجروح شدند و یک نفر در حمله پلیس ایالتی پس از متهم شدن ساکنان به طراحی حملات سایبری علیه دولت آلبانی، کشته شد، وزارت‌خارجه در موقعیتی نامطمئن و پرمخاطره قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در اظهارنظری به فاکس نیوز دیجیتال گفت که به واشنگتن اطمینان داده شده است که "همه اقدامات مطابق با قوانین قابل اجرا از جمله در رابطه با حمایت از حقوق و آزادیهای همه افراد در آلبانی انجام شده است."
این سخنگو بدون اظهارنظر در مورد این‌که چگونه این امر می‌تواند بر روابط ایالات متحده با مخالفان ایرانی در آنجا تأثیر بگذارد، افزود: «ما از حق دولت آلبانی برای بررسی هر گونه فعالیت غیرقانونی بالقوه در قلمرو خود حمایت می‌کنیم».

 

به درخواست فاشیسم دینی حاکم بر ایران، صبح روز ۳۰خرداد ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰۰ پلیس آلبانی در یک اقدام جنایتکارانه و سرکوبگرانه به اشرف حمله کردند. بسیاری از درها و کمدها و وسایل را شکستند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان حمله کردند. بسیاری از کامپیوترها را شکسته و یا با خود برده‌اند.

احزاب و شخصیتهای سیاسی آلبانی شامل: سالی بریشا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین آلبانی، الیر متا نخست‌وزیر پیشین و رئیس‌جمهور قبلی آلبانی، فاتمیر مدیو رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی و فردیناند جافرای از کمیسیون امنیت پارلمان آلبانی، حمله پلیس به اشرف۳ را محکوم کردند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر