۱۳۹۵ دی ۵, یکشنبه

مردم ایران شبکه های اجتماعی دست سازوزارت اطلاعات خامنه ای را به بازی گرفته اند- استقبال کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی

مردم ایران شبکه های اجتماعی دست سازوزارت اطلاعات خامنه ای را به بازی گرفته اند- استقبال کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی
مطابق گزارش‌ها در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون گوشی موبایل هوشمند در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد که دست‌کم ۳۰ میلیون آنها از خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند.
Iran Saeed Montazer al-Mahd Polizeisprecher (tasnim) سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا
به گزارش خبرگزاری مهر در روز ۱۷ آذر ماه، در حالی که میلیون‌ها ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند، سرویس‌هایی "مانند تبیان، کلوب، فیس‌نما، فارس‌توییتر، هم‌میهن و افسران که در رده‌های نخست پرطرفدارترین شبکه‌های بومی قرار دارند، هر یک دارای چند ده هزار کاربر هستند".
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، به خبرگزاری مهر گفته بود: «اگر تعداد کاربران ایرانی تلگرام ۲۴ میلیون برآورد می‌شود، واتس‌اپ هم ۱۴ میلیون عضو ایرانی دارد و اینستاگرام نیز چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون عضو دارد. این در اختیار مردم است که با توجه به میزان درخواست خود از سرویس، شبکه اجتماعی مورد علاقه خود را انتخاب کنند».
به رغم انتقادها و محدودیت‌هایی که برای استفاده از شبکه‌های مجازی خارجی در ایران وجود دارد، استقبال کاربران از آنها به گونه‌ای است که اغلب مسئولان ارشد دولتی و حکومتی نیز برای ارتباط با مخاطبان در این شبکه‌ها فعال هستند.
برخی تحلیلگران در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری را نیز از دلایل تمرکز بیشتر نهادهای امنیتی و قضایی بر شبکه‌های مجازی می‌دانند. به باور کارشناسان و فعالان فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی تاثیر زیادی بر نتایج سه انتخابات اخیر ایران داشته‌اند.
دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر