۱۴۰۳ خرداد ۱۶, چهارشنبه

لیبرمن : ایران قصد دارد با پرتاب هزاران موشک اسرائیل را نابود کند

 لیبرمن : ایران قصد دارد با پرتاب هزاران موشک اسرائیل را نابود کند


آویگدور لیبرمن Reuters

آویگدور لیبرمن، رهبر حزب "اسرائیل خانۀ ما" در گفتگو با رادیوی ارتش این کشور هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در دو سال آینده کل ساکنان اسرائیل را با یک حملۀ موشکی گسترده نابود کند.

لیبرمن در ادامه اظهار داشت که اگر جمهوری اسلامی ایران به قدرت نظامی اتمی دست یابد از این امکان برای یک حملۀ موشکی بی سابقه علیه اسرائیل استفاده خواهد کرد. به گفتۀ لیبرمن در چنین صورتی حکومت ایران خواهد توانست از جبهه‌های مختلف دهها هزار موشک به روی اسرائیل پرتاب کند.

آویگدور لیبرمن در اظهاراتش از مدیریت جنگ در غزه و شمال اسرائیل توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شدیداً انتقاد کرد. در ژانویه گذشته لیبرمن گفته بود که برای عقب نشاندن حزب الله در نزدیکی مرزهای اسرائیل در جنوب لبنان، اسرائیل باید با اتخاذ تدابیر شدید و تا استقرار یک حکومت مستقل در بیروت جنوب لبنان را در صورت نیاز موقتاً اشغال کند.

در این حال، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، بار دیگر نگرانی عمیق خود را نسبت به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینۀ هسته ای اعلام کرد و گفت که فرانسه برای واداشتن ایران به رعایت تعهدات بین‌المللی اش در زمینۀ هسته‌ای به فشارهای خود علیه تهران ادامه خواهد داد.

هشدارهای آویگدور لیبرمن دربارۀ طرح نظامی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل همزمان است با سفر علی باقری کنی، سرپرست موقت وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، به لبنان و سوریه و ملاقات او با رهبران این دو کشور. ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، گفته بود که هدف از این سفر بررسی نحوۀ مقابله "جبهۀ مقاومت" علیه اسرائیل است. همزمان علی خامنه‌ای در سی‌وپنجمین سالمرگ روح الله خمینی ضمن پشتیبانی دوباره از حملۀ هفتم اکتبر سازمان حماس گفته بود که همۀ نشانه‌ها از نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خبر می دهند. ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر