۱۴۰۳ خرداد ۱۲, شنبه

وحید حقانیان، مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند

 

وحید حقانیان، مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند



انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در نظام ولایت فقیه

در سومین روز از ثبت‌نام نامزدهای دوره چهاردهم انتخابات ریاست‌جمهوری، وحید حقانیان، از اعضای دفتر علی خامنه‌ای، مسعود پزشکیان، وزیر پیشین بهداشت و احمد رسولی‌نژاد به وزارت کشور مراجعه و نامزدی خود را رسما اعلام کردند.

وحید حقانیان که از مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی است صبح امروز شنبه ۱۲ خرداد با مراجعه به وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او که با نام «سردار وحید» هم شناخته می‌شود، گفت که با «تصمیم شخصی» نامزد شده است و قصد دارد از «آخرین لایه مغز نظام به پوسته اول و ظاهری» گذر کند.

در هنگام حضور او در وزارت کشور، برق این ساختمان چند بار به طور موقت قطع شد و ثبت‌نام او را تحت‌شعاع قرار داد. حقانیان در واکنش به این موضوع گفت که امیدوارم عمدی در کار نبوده باشد.

در سال‌های گذشته حضور وحید حقانیان، که گفته می‌شود معاون امور ویژهٔ دفتر رهبر جمهوری اسلامی است در نزدیکی علی خامنه‌ای در اغلب مراسم‌ها مشهود بود.
در سال‌های گذشته حضور وحید حقانیان، که گفته می‌شود معاون امور ویژهٔ دفتر رهبر جمهوری اسلامی است در نزدیکی علی خامنه‌ای در اغلب مراسم‌ها مشهود بود. AP

علاوه بر وی، مسعود پزشکیان، وزیر پیشین بهداشت و نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات پیش رو ثبت‌نام کرد. او در سخنان کوتاه خود بعد از نامزدی در انتخابات بر به کار گیری افراد بر اساس شایستگی به جای ارتباطات حزبی و جریانی تاکید کرد.

دیگر نامزدی که امروز در انتخابات ثبت‌نام کرد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران بود. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ١٤‬٠٠ هم ثبت‌نام کرده بود. اما در نهایت به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت‌ها کنار کشید. زاکانی در جریان حضور خود در سالن وزارت کشور، سوال یک خبرنگار درباره ماندن خود تا آخر رقابت‌ها را بی‌ پاسخ گذاشت. 

همچنین بر اساس گزارش‌های رسانه‌های ایران، حبیب‌الله دهمرده، استاندار سابق استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و کرمان و نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی هم برای ثبت‌نام نامزدی خود به وزارت کشور رفته است. 

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، فداحسین مالکی، نماینده ادوار مجلس مجلس و سفیر اسبق ایران در افغانستان دیگر کسانی بودند که در روز سوم ثبت‌نام برای رباست جمهوری رسما نامزد شدند. 

همچنین زهره الهیان، نماینده ادوار مجلس به عنوان نخستین زن داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

پیش از آن‌ها، سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده چند دوره از مجلس شورای اسلامی هم صبح امروز شنبه در انتخابات ثبت‌نام کرد.

علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرد

در دو روز گذشته،عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی و علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، مشاور رهبر ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی و دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران رسماً برای نامزدی در این انتخابات نام‌نویسی کردند.

از دیگر چهره‌های شناخته شده‌ای که تا کنون موفق به ثبت نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران شده‌اند، می‌توان به محمد خوش‌چهره نماینده دور هفتم مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه تهران، محسن کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری نزدیک به طیف موسوم به اصلاح‌طلب، محمدرضا صباغیان و عباس مقتدایی، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و قدرت‌علی حشمتیان، رئیس «جبهه مستقلین و اعتدالگرایان» اشاره کرد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران که پیش از این قرار بود در خردادماه ۱۴۰۴ برگزار شود، به‌دنبال مرگ ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری این کشور در سانحه سقوط هلی‌کوپتر، در تاریخ هشتم تیرماه برگزار می‌گردد.

به گفته محمد تقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور مهلت پنج روزه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری که روز دوشنبه پایان می‌یابد، تمدید نخواهد شد.‌ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر