۱۳۹۵ شهریور ۲۱, یکشنبه

سعید مرتضوی باصطلاح قاضی جنایتکار نظام ولایت فقیه 'از وقایع کهریزک عذرخواهی کرد'


سعید مرتضوی باصطلاح قاضی جنایتکار نظام ولایت فقیه 'از وقایع کهریزک عذرخواهی کرد'                  

  بی بی سی فارسی نوشت سعید مرتضوی در دادگاه محاکمه میشود

«در حالی که همه سران رژیم از خامنه ای تا مجلس وسران اطلاعات وسپاه باید محاکمه شوند آنها همگی بدلیل حاکمیت فاسد وآدمکش ولایت فقیه قاتل ومجرممند

اما گفته میشود عذرخواهی سعید مرتضوی یاد آور عذرخواهی شاه وسران جنایتکارش قبل از انقلاب ۲۲بهمن میباشد» 

شعار مردم زمان قیام۸۸ مرگ بر اصل ولایت فقیه وخامنه ای قاتله ولایتش باطه بود والان هم هست فیلم را با کلیک همینجا ببینید                          


رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، در نامه‌ای به دادگاه رسیدگی به موضوع کشته شدن چند نفر در بازداشتگاه کهریزک در سال ۱۳۸۸، از "وقوع این حادثه هولناک" عذرخواهی و ابراز شرمندگی کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای مرتضوی در این نامه که امروز یکشنبه ۲۱ شهریور هم‌زمان با برگزاری سومین جلسه محاکمه‌اش به دادگاه داده، از وقایع پیش‌آمده در تیرماه ۸۸ از رهبر ایران، خانواده جانباختگان و ملت ایران عذرخواهی کرد.
با وجود این دادستان تهران در این نامه همچنان تاکید کرده است که در وقوع حوادث کهریزک "هیچ عمدی" در کار نبوده است.
پرونده آقای مرتضوی در ارتباط با پرونده تعدادی از افراد بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ که در بازداشتگاه کهریزک جان خود را از دست داده بودند با شکایت خانواده‌های مقتولان طی چند سال گذشته در جریان بوده است.
در آن حادثه دست کم سه نفر به نام های محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر در اثر بدرفتاری مأموران کشته شدند.
آقای مرتضوی در نامه خود ابراز امیدواری کرده است که "تلخی این حادثه و هزینه‌های عظیم این خسارت معنوی" در حافظه مسئولان مربوطه باقی بماند تا چنین وقایعی تکرار نشود.
دادستان سابق تهران در این پرونده با سه اتهام معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع روبرو بوده است.
+ بیشتر بخوانید: مرتضوی: دادگاه کهریزک صلاحیت ندارد
در نتیجه این محاکمه، آقای مرتضوی در آبان ۱۳۹۳ به علت "بازداشت غیرقانونی" دستگیرشدگان کهریزک به انفصال دائم از خدمات قضایی و ۵ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
او همچین به علت تنظیم "گزارش خلاف واقع" در مورد بازداشت ها به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. دیوان عالی کشور پس از صدور این حکم، احکام انفصال سعید مرتضوی از خدمات قضایی و دولتی را تأیید کرد اما به جریمه نقدی وضع شده ایراد گرفت.
از سوی دیگر، آقای مرتضوی در آن دادگاه از اتهام معاونت در قتل بازداشت‌شدگان کهریزک تبرئه شد.
به دنبال دادگاه اول، خانواده محسن روح‌الامینی، از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک، شکایت دیگری را با موضوع "معاونت در قتل" فرزند خود علیه دادستان پیشین تهران ثبت کردند.
رسیدگی مجدد به پرونده سعید مرتضوی، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ شروع شد که در جریان آن، دو اتهام تنظیم گزارش دروغ و معاونت در قتل (محسن روح الامینی) مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
+ بیشتر بخوانید: مرتضوی: در زمان حوادث کهریزک مرخصی بودم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر