۱۳۹۵ شهریور ۱۸, پنجشنبه

وزارت اطلاعات مانع از برگزاری مراسم سالگرد جان باختن زنده یاد شاهرخ زمانی شد

نزدیکان و دوستان زنده یاد شاهرخ زمانی که در شهریورماه سال گذشته به طرز مشکوکی در زندان گوهردشت کرج جان باخت، قصد داشتند مراسم گرامیداشت اولین سالگرد جان باختن وی را پنجشنبه گذشته ۱۱شهریور در تهران برگزار کنند اما این مراسم با تهدید وزارت اطلاعات لغو شد.
یک منبع نزدیک به خانواده شاهرخ زمانی گفت:“قرار بود مراسم مختصری در منزل برادرزاده شاهرخ زمانی در تهران برگزار شود و تعدادی از فعالان کارگری، صنفی، دوستان و آشنایان وی نیز دعوت شده بودند. اما با تماس و تهدید وزارت اطلاعات این مراسم لغو و حتی این افراد اجازه گردهم آمدن را نیز نیافتند“.
۲۲ شهریورماه سال ۹۴، شاهرخ زمانی، کارگر زندانی در زندان گوهردشت کرج که در پنجمین سال حبس خود به‌سر می‌برد بر اثر فشارهای طاقت‌فرسای زندان و به‌دلیل سکته مغزی جان باخت.
شاهرخ زمانی آخرین بار چهاردهم خرداد ماه ۱۳۹۰ در تبریز بازداشت شد و مدت ۳۶ روز در سلول انفرادی نگهداری شد. شاهرخ زمانی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی! به ۱۱ سال زندان محکوم کرده بودند.

این زندانی سیاسی مدافع حقوق کارگران قبل از مرگش در یاداشتی نوشته بود: «در اداره اطلاعات به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم تهدید به مرگ شده‌ام از جمله مسمومیت، قرار دادن در کنار افراد عادی مبتلا به ایدز، وادار کردن افراد نامتعادل روانی، جانی و خطرناک به درگیری با من، قرار دادن افراد اطلاعاتی در پوشش زندانی در کنار من که مرا تشویق به فرار می‌کردند تا حین فرار با تیر کشته شوم که با شناسایی و افشای این افراد از آنها دور شده‌ام. … . در مورد هر گونه عواقب از این قبیل من به همه هشدار می‌دهم. مرگ من در زندان به هر دلیل متوجه مسئولان می‌باشد» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر