۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

روحانی :با برجام ایران گلستان میشود اما فردایش روضه مصائب اقتصادی خواند


طی دو سال و نیمی که روحانی سر کارآمده، او و باندش مرتب تبلیغات کرده‌اند که همه امور کشور، از مشکل محیط زیست تا معضل بیکاری و… تا آب خوردن مردم، بند تحریمهاست و اگر برجام امضا شود و تحریمها رفع شود، ایران گلستان می‌شود. سرانجام روز یکشنبه 27دی، برجام امضا شد؛ اما رویکرد باند رفسنجانی روحانی و مشخصاً خود روحانی در مرحله پسابرجام متناقض بود. از یک طرف روحانی کمین کرده بود که دقیقه را هم از دست ندهد و به‌محض اعلام انتشار بیانیه مشترک ظریف و موگرینی در وین، به صحنه بیاید و درآمد سیاسی آن را به جیب خودش بریزد، آن‌چنان که از روز شنبه، سالن محل اجلاس سران در تهران را آراسته بودند و همه خبرنگاران را هم آورده بودند تا روحانی در آن جا جشن پیروزی را ضمن یک به‌اصطلاح کنفرانس مطبوعاتی اعلام کند؛ تلویزیون رژیم هم ساعت به ساعت اعلام می‌کرد که تا ساعتی دیگر این کنفرانس برگزار می‌شود، اما آن روز به دلایلی که گفته نشد، بیانیه درنیآمد و به روز بعد، موکول گردید. نهایتاً روز موعود فرا رسید و روحانی با آب و تاب و تشریفات در صحنه ظاهر شد؛ اما آن قدر در اعلام این فتح‌الفتوح دستپاچه و در سرهم کردن دروغهای مربوطه بی‌تاب بود که دسته‌گل خنده‌داری به آب داد و گفت: «در همین تجربه چند ساعته امروز هزار ال سی… در بانکهای مختلف باز شد و این نشان داد آنها که می‌گفتند باور نکنید، اشتباه می‌کردند. »

 اما باند رقیب که مترصد بود، فی‌الفور مچ این آخوند شیاد را که در دروغگویی بی‌دنده و ترمز دست احمدی‌نژاد را هم از پشت بسته، گرفت. خبرگزاری  سپاه پاسداران  روز بعد (30دی 94) در گزارشی با عنوان «بانکهای خارجی یکشنبه تعطیل هستند!» از قول محمد سلیمانی از نماینده‌های باند ولی‌فقیه در مجلس ارتجاع، تشت رسوایی شیخ حسن را از بام پایین انداخت و نوشت: «دیروز حدود ساعت 4 بعدازظهر آقای رئیس‌جمهور اعلام کرد 1000 ال‌سی باز شده است، باید بگویم اروپا حدود 4ساعت با ما اختلاف ساعت دارد، یعنی وقتی آقای رئیس‌جمهور در ایران ساعت4 سخنرانی می‌کند، در اروپا حدود ساعت یک ظهر روز یکشنبه است، در آمریکا هم حدود 8 صبح روز یکشنبه بوده است، روزهای شنبه و یکشنبه هم که در کشورهای اروپایی و آمریکایی تعطیل است، نظام و سیستم بانکی هم کلاً در این روزها تعطیل هستند.

 سلیمانی در ادامه اظهارات خود افزود: اگر آقای رئیس‌جمهور در سخنان روز گذشته خود منظورش شرق قاره آسیا بود، باید بگویم شرق آسیا هم حدود 6ساعت با ایران اختلاف ساعت دارند و از ما جلوترند، یعنی 5 بعدازظهر روز گذشته ما، ساعت 11 شب روز یکشنبه در کشورهایی مانند چین و ژاپن است، پس واقعاً هیچ‌گونه عملیات بانکی به نظر نمی‌رسد که انجام شده باشد، چه برسد به این‌که هزار LC گشایش یافته باشد».

 با همین یک نمونه می‌توان فهمید که بقیه حرفها و وعده‌های روحانی در آن کنفرانس مطبوعاتی از چه قرار بوده است. دستگاه تبلیغاتی رژیم، به‌خصوص آن بخشی که در کنترل باند رفسنجانی روحانی است، در گلستان جلوه دادن اوضاع از هیچ چیز فروگذار نکردند و با درشت‌ترین تیترها نوشتند:

 «تحریم رفت ـ صبح بدون تحریم ـ خلاص شدیم ـ تحریم خاک شد ـ فروپاشی تحریم و…» «یک روز خوب برای دنیا»، «سپیده دمید» و… تا توانستند در شیپور پیروزی دمیدند. اما روحانی فتیله تبلیغات، با مضمون ایران گلستان می‌شود را یک روزه پایین کشید و روز سه‌شنبه که به صحنه آمد، به جای دمیدن در شیپور فتح، روضه مصائب اقتصادی خواند:


 «امروز مشکل اصلی ما بیکاری است، مشکل ما رکود است، مشکل ما نبود رونق است، خیلی از مشکلات ساختاری اقتصادی… وقتی می‌گوییم بدهکار، در سر لیستش دولت حضور پیدا می‌کند. دولت باید بتواند از بدهکاری خارج بشود، دولت تا کی می‌خواهد با نگاه شرمساری به طلبکارهای خودش نگاه کند (سخنرانی روحانی در همایش اجرای برجام ـ 29دی 94).

 راستی آن همه ادعای پیروزی و پایان شب تحریم و دمیدن صبح پسا تحریم کجا و این روضه بدهکاری دولت کجا؟! دلیل این یک بام و دو هوا چیست؟ خیلی ساده! رژیم و دولت روحانی به قول خودشان می‌خواهند توقعات مردم جان به لب رسیده را پایین بیاورند. اما کور خوانده‌اند؛ مردم ایران با این شیادبازیهای آخوندی خام نمی‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر