۱۴۰۲ آذر ۲۹, چهارشنبه

افزایش حضور نظامی غرب در دریای سرخ؛ رهبر حوثی‌ها کشتی‌های جنگی آمریکا را تهدید کرد


افزایش حضور نظامی غرب در دریای سرخ؛ رهبر حوثی‌ها کشتی‌های جنگی آمریکا را تهدید کرد

 حوثی های یمن نیابتی های خامنه ای در یمن 

در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و تلاش آمریکا و متحدانش برای مقابله با حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، رهبر حوثی‌های یمن روز چهارشنبه تهدید کرد چنان چه ائتلاف تحت رهبری آمریکا به حوثی‌ها حمله کند، این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران کشتی‌های جنگی آمریکا را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، عبدالمالک الحوثی، رهبر حوثی‌ها، در نطقی تلویزیونی تهدید کرد که هرگونه حمله آمریکا باعث خواهد شد که حوثی‌ها به ناوهای جنگی، منافع و کشتیرانی آمریکا با موشک‌ها و پهپادها حمله کند.

آنها از ماه گذشته میلادی پهپادها و موشک‌هایی را به سوی کشتی‌های بین‌المللی که از دریای سرخ عبور می‌کنند شلیک کرده‌اند.

حوثی‌های که مرزی با اسرائيل ندارند، می‌گویند حملات آن‌ها پاسخ به حمله اسرائیل به نوار غزه است.

آمریکا به همراه ۹ کشور دیگر که بیشترشان عضو ناتو هستند، در یک طرح امنیتی به رهبری واشنگتن در دریای سرخ گشت‌‌زنی می‌کند تا به حملات آتی حوثی‌ها به کشتی‌ها پاسخ دهد یا مانع انجام‌شان شوند.

حملات حوثی‌ها که پس از سال‌ها جنگ کنترل بخش وسیعی از خاک یمن را در دست دارند، منجر به تغییر مسیر خطوط کشتیرانی جهانی شده است.

جنگ جاری در غزه پس از حمله تروریستی حماس به جنوب اسرائيل در ۱۵ مهر آغاز شد.

در این حمله نیروهای حماس و گروه جهاد اسلامی حدود ۱۲۰۰ نفر را که بیشتر غیرنظامی بودند کشتند و حدود ۲۴۰ نفر را نیز گروگان گرفتند. اسرائيل نیز یورش همه جانبه‌ای را به غزه آغاز کرد که باعث خرابی‌های گسترده و کشته شده هزاران نفر شده است. اسرائيل می‌گوید حماس پشت غیرنظامیان پنهان می‌شود.

ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند. 

ازصدای آمریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر