۱۳۹۷ فروردین ۷, سه‌شنبه

تأثیر انتخاب جان بولتون و مایک پمپئو در افزایش بهای دلار- رادیو بین‌المللی فرانسه:

 تأثیر انتخاب جان بولتون و مایک پمپئو در افزایش بهای دلار-

رادیو بین‌المللی فرانسه:

جان بولتون - مایک پمپئو
جان بولتون - مایک پمپئو
رادیو بین‌المللی فرانسه درباره بحران ارز در ایران تحت حاکمیت آخوندها گفت:‌  روز دوشنبه ششم فروردین  97 ارزش دلار از مرز ۵٠٠٠تومان عبور کرد و ۵۰٨۶تومان مبادله شد که بالاترین قیمت دلار تا کنون به‌شمار می‌رود. افزایش بهای دلار به‌معنای کاهش ارزش ریال و قدرت خرید مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد است. تنها طی هفته‌های گذشته ریال یک چهارم ارزش خود را از دست داد. این منبع افزود:‌ به  گفته  ناظران، انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو، به‌عنوان وزیر امور خارجه این کشور، بر نوسانات بازار ارز ایران و افزایش بهای دلار تاثیر مستقیم داشته است. از منظر  مردم ایران این تحولات به  منزله پایان برجام و به تبع شکست رژیم ایران برای جلب سرمایه‌های خارجی است.
از جمله پی آمدهای مهم کاهش پیوسته ارزش ریال در مقابل دلار شکست دولت حسن روحانی در جلب سرمایه‌های خارجی است. از منظر سرمایه‌گذار خارجی، فروپاشی ارزش ریال به‌معنای کاهش پیوسته نرخ سود در این کشور است و خود این شاخص بی‌ثباتی و عامل بزرگ بازدارنده در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران به‌شمار می‌رود.
رادیو بین‌المللی فرانسه افزود: رژیم ایران تا کنون از یکسان سازی بهای ارز خودداری کرده با این استدلال که این اقدام  هزینه واردات و نرخ تورم در داخل را افزایش می‌دهد. به  گفته کارشناسان خودداری  رژیم  از یکسان سازی بهای ارز نتیجه‌یی جز افزایش فساد نداشته است.
خبرگزاری فرانسه  نیز به کاهش ارزش ریال اشاره کرده و نوشته است بسیاری از  مردم ایران می‌کوشند پول‌های خود را خارج و در کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر