۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

باند خامنه ای واطلاعات سپاه براي جنگ قدرت ،پشت پرده لغو سخنرانی مطهری در مشهد

 باند خامنه ای واطلاعات سپاه براي جنگ قدرت  ،پشت پرده لغو سخنرانی مطهری در مشهد


رئیس و یکی از نمایندگان مجلس خامنه ای می‌گویند علت لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد تهدید گروه‌های فشار بوده است. استاندار خراسان رضوی بهانه این کار را نامه‌ای از اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد.
لغو سخنرانی روز یک‌شنبه، ۳۰ آبان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، که با حکم دادستانی انجام شد، جنجالی به پا کرده که همچنان ادامه دارد.
Iran Ali Motahhari Politiker (ISNA)
یکی از ابهام‌های این ماجرا مبنا و علت تصمیم‌گیری دادستانی است. علی مطهری در نامه‌ای اعتراضی به رئیس جمهور به نقل از دادستان مشهد نوشت که این تصمیم بر اساس نامه‌ای که به دست او رسیده گرفته شده و ابراز امیدواری کرده نامه از سوی امام جمعه مشهد، احمد علم‌الهدی فرستاده نشده باشد.
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی چهارشنبه (۳ آذر/ ۲۳ نوامبر) هر گونه ارتباط علم‌الهدی با این ماجرا را رد کرد. دفتر امام جمعه مشهد نیز پیشتر دخالت در لغو سخنرانی مطهری را تکذیب کرده بود.
اقدام "مذموم و ناشایست" دادستان
به گزارش خبرگزاری ایسنا، رشیدیان به نقل از رئیس دادگستری استان خراسان رضوی گفته که مبنای تصمیم دادستان مرکز استان برای جلوگیری از سخنرانی مطهری نامه‌ای از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بوده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: 
 
«با توجه به گزارشات اخذ شده از اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی در استان و مطالعه مکاتبه معاون اطلاعات سپاه که به استانداری ارسال شده بود، وقوع هیچ حادثه و جرمی در این مراسم عزاداری پیش‌بینی نشده بود و درخواستی مبنی بر عدم برگزاری یا لغو مراسم در آن درج نشده بود.»
بیشتر بخوانید: 
صف‌بندی جناح‌های حکومتی در پی لغو سخنرانی مطهری در مشهد
او اقدام دادستانی را "مذموم و ناشایست" خوانده و تاکید می‌کند که اگر تهدیدی متوجه امنیت جلسه سخنرانی بوده وظیفه دستگاه قضائی و نیروی انتظامی پیشگیری از تخلف‌های احتمالی است نه لغو برنامه‌ای که مجوزهای لازم را داشته است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس در نشست علنی روز گذشته گفت: «بر فرض اطلاعاتی به دادستانی مشهد رسیده که این سخنرانی با مشکل امنیتی مواجه می‌شود، راهکار آن طرح موضوع در شورای تأمین و تصمیم جمعی است.»
شکایت از دادستان مشهد

لاریجانی می‌گوید از چند روز پیش از برنامه سخنرانی مطهری در مشهد "در جریان ایجاد مشكل امنیتی برای این مراسم" قرار گرفته اما استاندار خراسان رضوی و وزیر کشور به او گفته‌اند که بروز مشکل خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنند.
او تصمیم دادستانی مشهد را "تاسف‌بار" توصیف کرده و از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خواسته این موضوع و "موارد مشابه آن را که در خبرها آمده" بررسی کنند.
بیشتر بخوانید: لغو سخنرانی مطهری؛ آیا خامنه‌ای ترمز را خواهد کشید؟
محمد كاظمی، نماینده ملایر و نایب‌رئیس كمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز روز سه‌شنبه در نطق میان دستور خود تصریح کرد 
 
که اگر دادستان قصد پیشگیری از وقوع جرم را داشته "باید کسانی که قرار بوده سازمان‌یافته این سخنرانی را مختل کنند و مراسم قانونی و دارای مجوز را بر هم زنند، دستگیر کند."
بهرام پارسایی، سخنگوی فراكسیون امید هم در گفت‌وگو با ایسنا خبر داده که همراه با عبدالكریم حسین‌زاده، نایب رئیس این فراکسیون شکایتی "از دادستان مشهد و طرز کار قوه قضائیه" به کمیسیون اصل ٩٠ ارائه کرده که قرار است به زودی در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.
جنگ قدرت بین روحانی وسر دژخیم خامنه ای راس دسگر لاریجانی ها

رئیس جمهور، حسن روحانی جلوگیری از سخنرانی مطهری را "مایه شرمساری" خوانده و در نامه‌ای به وزیران کشور و دادگستری دستور داده به موضوع دخالت دادستانی مشهد در این ماجرا رسیدگی کنند.

او در این نامه نوشت: «امید است ریاست محترم قوه قضائیه دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر نموده و با اعلام نتیجه آن مردم را نسبت به برخورد قانونی با تعرض به آزادی‌های اساسی دلگرم نمایند.»
رئیس قوه قضائیه، صادق لاریجانی روز چهارشنبه با بیان این که رسیدگی به تصمیم دادستانی مشهد را به معاون اول خود سپرده از رئیس جمهور گلایه کرد که چرا این "دادستان شجاع" را پیش از مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها متهم به رعایت نکردن اصول قانون اساسی کرده است.
بیشتر بخوانید: روحانی: لغو سخنرانی مطهری در مشهد مایه شرمساری است
به گزارش ایسنا او در ادامه گفت: «آیا این قانون اساسی نسبت به رئیس قوه مجرا نیست که این تهمت‌هایی که به رئیس قوه زدند را پیگیری و از رئیس قوه حمایت کنید. لغو سخنرانی یک نماینده مهم‌تر بود یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رئیس قوه و به صورت گسترده.»
اشاره صادق لاریجانی به گزارش‌هایی است که به تازگی درباره حساب‌های سپرده بانکی قوه قضائیه و نحوه استفاده از بهره آنها در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.
در همین حال و به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حدود ۱۵۰ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای در حمایت از مطهری خواستار "برخورد سریع و ‌قاطع با خاطیان و جلوگیری از تکرار اعمال قانون و تاکید بر اجرای دقیق قانون" شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر