۱۴۰۲ تیر ۲۰, سه‌شنبه

جنگ افروزی وصدور تروریزیم خامنه ای - انگلستان نسبت به ارسال اسلحه و پهپاد از سوی ایران به پولیساریو ابراز نگرانی کرد

 

جنگ افروزی وصدور تروریزیم خامنه ای - انگلستان نسبت به ارسال اسلحه و پهپاد از سوی ایران به پولیساریو ابراز نگرانی کرد


جیمز کلی ورلی

مجلس عوام انگلستان نسبت به ارسال اسلحه از سوی حکومت ایران به جبهۀ پولیساریو ابراز نگرانی کرد. جیمز دادریچ، نمایندۀ حزب محافظه‌کار انگلستان در مجلس این کشور دربارۀ احتمال ارسال پهپاد از سوی رژیم ایران به جبهۀ پولیساریو هشدار داد و گفت که این اقدام صلح بسیار شکننده با مراکش را  در صحرای غربی که تحت نظارت سازمان ملل است به خطر می‌اندازد. 

وزیر امور خارجۀ انگلستان، جیمز کل‌ورلی، در پاسخ به ابراز نگرانی نمایندۀ محافظه‌کار مجلس این کشور تأئید کرد که "فعالیت مخرب ایران به کشورهای همسایه یا حتا انگلستان محدود نمی‌شود."

وزیر امور خارجۀ انگلستان سپس گفت که دولت این کشور با دقت اطلاعات معتبر دربارۀ حمایت تسلیحاتی ایران نه فقط از روسیه در جنگ اوکراین، بلکه از شبه نظامیان و گروه‌های نظامی در منطقه و آفریقا را بررسی می‌کند.

جیمز دادریچ که پیشتر خود وزیر امور خارجۀ بریتانیا بوده از طرفداران قدیمی مراکش به شمار می‌رود.

دولت مراکش در سال ۲٠١۸ مناسبات سیاسی خود را با ایران قطع و جمهوری اسلامی ایران را به تحویل سلاح به جبهۀ پولیساریو متهم کرد. ناصر بوریتا، وزیر امور خارجۀ مراکش، در اکتبر سال گذشته نسبت به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله پهپاد رزمی از سوی رژیم ایران به گروه‌های نظامی غیردولتی هشدار داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر