۱۴۰۲ تیر ۱۶, جمعه

قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه، مؤثرترین راه برای ارسال پیام صریح به رژیم ایران است- سایت اسپکتیتور

 قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه، مؤثرترین راه برای ارسال پیام صریح به رژیم ایران است- سایت اسپکتیتور

سپاه پاسداران سازمان تروریستی
سپاه پاسداران سازمان تروریستی

سایت اسپکتیتور، جمعه ۱۶تیر نسبت به  تروریسم رژیم آخوندی و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سیاه و فرستادن پیام صریح به رژیم ایران می‌نویسد:

وزارت‌خارجه(انگلستان) مرتکب اشتباه بزرگی شده که سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نداده است. سازمانی با ۱۰۰هزار نیرو، قدرتمندترین جناح دستگاه امنیتی رژیم ایران که پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ تأسیس شده است. برای چندین دهه، مرکز حمایت رژیم ایران از تروریسم جهانی در خاک خارجی، از جمله بریتانیا و اروپا بوده است. هم‌چنین گروه‌های شبه‌نظامی را در سراسر خاورمیانه تسلیح و پشتیبانی می‌کند.

با هر معیار منطقی، این گروه تمام معیارهای ممنوعیت تحت قانون تروریسم ۲۰۰۰ را برآورده می‌کند. با این حال، با وجود شواهد تازه از (MI۵) مبنی بر تهدید فزاینده سپاه پاسداران، وزارت‌خارجه هم‌چنان از اقدام ضروری برای نامگذاری تروریستی آن اجتناب می‌کند.

وقت و بهانه‌های وزارت‌خارجه [برای لیست‌گذاری سپاه] رو به اتمام است. سپاه پاسداران باید با تمام پیامدهایی که داشته باشد در لیست سیاه قرار گیرد. این مؤثرترین راه برای ارسال پیام صریح به رژییم ایران است که انگلستان تروریسم دولتی را تحمل نخواهد کرد.

مشکل این است که بیشتر کسانی که هدف قرار گرفته‌اند، هیچ دارایی در انگلستان ندارند، یا هیچ برنامه‌ای برای آمدن به اینجا ندارند. تحریم‌ها در این مبارزه خاص به‌سادگی ناکافی هستند. به همان اندازه که اطمینانهای هوشمندانه در مورد این‌که بریتانیا در محکومیت رفتار ایران در سازمان ملل پیشرو است، ناکافی است. این تا حد زیادی یک حواس پرتی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر