۱۳۹۵ دی ۱۵, چهارشنبه

دولت (حسن روحانی )اراده‌ای برای ایجاد شفافیت ندارد ،چون چاقو که دسته خود را نمیبرد

دولت (حسن روحانی )اراده‌ای  برای ایجاد شفافیت ندارد ،چون چاقو که دسته خود را نمیبرد 

نوشته یک سایت حکومتی بنام امروز فردای ما را میسازیم

وقتی دزدی دست دزد دیگری را برای سهم بیشتر رو میکند
مبارزه با فساد تنها حرفی و شعاری بیش نیست؛ انتشار اطلاعات اقتصادی همه نهادهای زیرمجموعه حاکمیت، پرداخت مالیات (تا زمان خروج از حوزه کسب‌وکار)، جلوگیری از واگذاری هر رانتی به این نهادها و … اقداماتی است که نشان می‌دهد حاکمیت (و نه تنها دولت) عزم جدی برای شفافیت اقتصادی دارند.

سرویس اقتصادی فردا؛ سایت حکومتی نوشته سهیلا روزبان: 
چند سالی می‌شود که پای عددهای نجومی فساد اقتصادی به رسانه‌ها باز شده و مردم ایران را شگفت زده کرده است. عددهایی که حاصل بی‌انضباطی گسترده در اقتصاد ایران و نبود شفافیت است و نتیجه این هرج و مرج مالی و اداری چیزی جز بابک زنجانی و مه آفریدها و دکل‌های گمشده و حتی فیش‌های حقوقی نجومی نبود.
این آشفتگی به‌حدی بوده است که اقتصاددانان معتقدند ایران ربع قرن بازگشت به عقب داشته و حسن روحانی نیز در عمل علاقه ای به اصلاح آن ندارد. 
این را از اظهارات چند روز پیش رئیس جمهوری می توان به خوبی فهمید. حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی با مردم در شرایطی از آماده شدن لایحه ای برای شفاف سازی حقوق های مدیران خبر می دهد و از مجلس بخاطر تصویب ماده 35 برنامه ششم توسعه مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران تشکر کرد که نماینده دولت در جریان بررسی این ماده در مجلس با تمام قوا با تصویب آن مخالفت کرده بود.
اقدامات ضد و نقیضی که کارشناسان از آن به عنوان نبود اراده لازم برای شفاف سازی حقوق مدیران یاد می کنند. حال آنکه آمارها و گزارش‌های جهانی از وضعیت نگران‌کننده ایران در فساد و عدم‌شفافیت حکایت دارند. 
سازمان شفافیت بین‌الملل که سالانه وضعیت همه کشورها را از نظر سطح فساد بررسی می‌کند در گزارش سال ۲۰۱۵ خود، رتبه ایران را در میان ۱۶۸ کشور دنیا ۱۳۰ گزارش کرده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر