۱۳۹۴ مرداد ۱۸, یکشنبه

اطلاعيه در رابطه با صحبتهاي عراقچي كه نشاندهنده فريبكاري ولاپوشاني بخش لاينفك سياست خامنه اي ميباشد


مذاكره كننده اصلي آخوندها در يك جلسه محرمانه به دروغهاي بزرگ به آژانس اذعان مي كند

چاشني هاي انفجاري EBW مربوط به وزارت دفاع بوده است 
فردو را وقتي به آژانس اطلاع داديم كه متوجه شديم لو رفته است
اگر برنامه هسته يي را صرفا با معیارهای اقتصادی بسنجیم خسرانی بزرگ است
در نقض قطعنامه 2231 نه برنامه موشكي را تعطيل مي كنيم و نه ارسال سلاح به حزب الله
عباس عراقچي، معاون وزير خارجه رژيم آخوندي و مذاكره كننده اصلي در مذاكرات اتمي با 5+1، در يك جلسه توجيهي محرمانه براي مدیران و سردبیران راديو و تلويزيون حكومتي در روز 10 مرداد به برخي از دروغهاي بزرگ رژيم به آژانس بين المللي انرژي اتمي اذعان كرد. وي گفت توافق وين با قطعنامه 2231 متفاوت است و رژيم قصد ندارد همه مواد قطعنامه را اجرا كند. بخشهايي از سخنان عراقچي در اين جلسه ظاهراً به اشتباه روي سايت خبرگزاري راديو و تلويزيون حكومتي منتشر شد. اما به دستور شوراي عالي امنيت رژيم به سرعت از سايتهاي مربوطه حذف شد. برخي از نكات سخنان عراقچي به شرح زير است:
1-
عراقچي از جمله گفت غربيها با همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی «پرونده کاملاً فنی ایران را به موضوع سیاسی تحت عنوان پی.ام.دی تبدیل کردند و لذا همواره با آژانس همکاری می کردند و اطلاعات بیشتر می دادند تا موضوع بدتر می شد. اي . بی. دبلیو (چاشني انفجاري) همین جوری لو رفت ؛ شما از دوستان وزارت دفاع سؤال کنید دلشان خون است از درز اطلاعاتی که کار را بدتر کرد».
اين اظهارات در حالي است كه رژيم به كرات تلاش كرده به چاشنيهاي انفجاري ماهيت غيرنظامي و غير هسته يي بدهد و مدعي است اين چاشني ها در خدمت اموري مانند اكتشاف نفت و گاز است. در گزارش 26 مه 2008 آژانس (متمم صفحه 2) آمده است كه «آژانس در مورد درگير بودن احتمالي کارکنان انستيتو فيزيک کاربردي در فعاليت ايران بر روي چاشني هاي EBW .... سوال نمود. ايران گفت که شخص مورد نظر در کارهاي مربوط به EBW در گير نبوده و تقاضاي خريد مربوط به حفاري چاه براي وزارت نفت بوده است». 
در گزارش سپتامبر 2014 آژانس آمده است كه وي (مدير كل آژانس) توجه نمود که ایران همچنین اطلاعات و توضیحاتی پیرامون فعالیتش بعد از سال 2007 میلادی در ارتباط با کاربرد چاشنی های EBW در صنعت نفت و گاز که با رویه های تخصصی این صنعت ناسازگاز نیست، به آژانس ارائه داده است. 
2-
در يك موضوع ديگر عراقچي اعتراف كرد رژيم قصد علني كردن فردو را نداشته و تنها زماني كه فهميد اين سايت لو رفته است وجود آن را به آژانس خبر داد. وي گفت: «زمانی که متوجه شدیم فردو را کشف کردند و همین که خواستند اعلام کنند پیشدستی کردیم و سریع به آقای سلطانیه (نماينده وقت رژيم در آژانس انرژي هسته يي) دستور داده شد که موضوع را به آژانس اعلام کند و او هم در نامه يی موضوع را به آقای البرادعی اعلام کرد... زمانی که برای ارائه نامه مراجعه کرد گفتند برادعي به فرودگاه رفته تا به واشينگتن برود. اما آقای سلطانیه به فرودگاه رفت و نامه را به او داد».
لازم به يادآوري است كه شروع به كار ساخت سايت فردو براي اولين بار در روز 20 دسامبر 2005 در يك كنفرانس مطبوعاتي توسط شوراي ملي مقاومت ايران افشا شد. 
3-
عراقچي همچنين با تصريح بر اينكه برنامه هسته يي يك خسارت اقتصادي براي كشور است به طور تلويحي اذعان مي كند كه هدف اصلي دستيابي به بمب اتمي است. او گفت «همواره گفته ام که اگر برنامه هسته يي کشورمان را بخواهیم صرفاً با معیارهای اقتصادی بسنجیم خسرانی بزرگ است. یعنی اگر هزینه مواد تولیدی را بخواهیم محاسبه کنیم اصلا تصورش را نمی توانیم بکنیم». 
4-
عراقچي با وقاحت از قصد رژيم مبني بر عدم اجراي قطعنامه 2231شوراي امنيت سخن مي گويد: «موشکهای ما از دامنه صلاحیت شورای امنیت بیرون است چرا که هیچکدام برای این کار طراحی نشده است و ضمناً ما برای افزایش تواناییهای دفاعی خودمان و حفاظت، حراست، صیانت از حاکمیت و امنیت کشورمان از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنیم... در نهایت نیز اگر کسی مدعی شود که ایران برنامه موشکی خود در قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده ، بله ما قطعنامه را نقض کردیم چرا که توافق نقض نشده است».
5-
عراقچي همچنين تصريح مي كند: «جمهوری اسلامی ایران برای کمک به متحدین و دوستان منطقه يي خود برای مقابله با تروریسم به کمک به دوستان خود ادامه خواهد داد که این موضع رسمی وزارتخانه است... ما نمی توانیم به حزب الله سلاح ندهیم و حاضر نیستیم آنها را قربانی برنامه هسته يي خودکنیم لذا به کار خود ادامه خواهیم داد».
اظهارات عراقچي به خوبي نشان مي دهد كه فريبكاري و لاپوشاني و نقض مستمر قطعنامه ها و توافقات بين المللي بخش لاينفك برنامه اتمي رژيم است، و هر گونه اميد بستن به راستي آزمايي اين رژيم يك توهم است. هرگونه راستي آزمايي تنها با بازرسيهاي سرزده در هر مكان و هر زمان امكانپذير است.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
17
مرداد 1394 (8اوت2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر