۱۳۹۷ دی ۱۴, جمعه

پول ملت ایران در جیب دیکتاتور سوریه

پول ملت ایران در جیب دیکتاتور سوریه

پول مردم ایران در جیب دیکتاتور سوریه
پول مردم ایران در جیب دیکتاتور سوریه
در شرایطی که ابعاد آسیب‌های اجتماعی که تنها گوشه‌یی از آن در فقر‌ و‌ فلاکت بیشمار در دیکتاتوری فاسد آخوندی به نمایش گذاشته می‌شود، و مردم محروم کشور از شدت تنگدستی و فقر مجبور به فروش اندام بدن و یا کودکانشان می‌شوند، حکومت آخوندی در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه‌اش در منطقه به‌ویژه هم‌پیمانان جنایت‌پیشه‌اش یعنی نظام بشار اسد دم از بستن قردادهای چندین ساله اقتصادی برای بازسازی این کشور می‌زند.
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی حکومت آخوندی ایران در همایش مشترک ایران و سوریه ۹دی ۹۷اعلام کرد: «بخش خصوصی ایران، آمادگی کامل برای تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم سوریه را دارد. تشکل‌های صنعتی از جمله برق، مواد غذایی، دارویی و غیره در این ستاد، عضویت دارند ».
این حرف در شرایطی زده شد که روزنامه حکومتی ابتکار ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷مهر ۱۳۹۷) در مطلبی اعتراف می‌کند که از جمعیت ۸۰میلیونی کشور «۳۳درصد ایرانی‌ها، یعنی بالغ‌ بر ۶میلیون نفر در فقر مطلق و ۴۰درصد آن‌ها، یعنی بالغ‌ بر ۳۲میلیون نفر در فقر نسبی» به‌سر می‌برند. ترجمان این جملات اعتراف به وجود «۵۸میلیون» فقیر در رژیم غارتگر ولی‌فقیه می‌باشد که بخش بزرگی از آنها به نون شب محتاج‌اند.
پیش از این هم خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) خبر داد که حسین عرنوس وزیر مسکن رژیم سوریه در جریان نشست با هیات اقتصادی رژیم ایران در آگوست ۲۰۱۸ از ورود جدی بخش‌ خصوصی ایران به روند بازسازی مناطق ویران‌شده در این کشور خبر داد. در جریان نشست مذکور توافق شد که بخش‌ خصوصی ایران، پروژه ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در استانهای دمشق، حلب و حمص را به دست بگیرد.
پاسدار جنایتکار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوای رژیم نیز در سال ۲۰۱۷در نشست «بررسی بحران سوریه، آخرین تحولات میدانی و سیاسی» که در مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام برگزار شد، با بیان این‌که بازسازی سوریه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار احتیاج دارد، گفت: «جمهوری اسلامی ایران هم باید هزینه‌هایی را که در سوریه کرده است برگرداند و سوریها این آمادگی را دارند که از نفت، گاز و معادن فسفات سوریه این هزینه‌ها را برگردانند».
از آغاز بحران سوریه، حکومت تروریست آخوندها به‌عنوان بزرگترین حامی بشار اسد در صحنه حضور داشته است و با حمایتهای مالی و نظامی، پشتیبانی خود را از دولت دیکتاتور سوریه به اثبات رسانده است. هر چند که به‌گفته خودش حمایت رژیم ایران از اسد، دلایل استراتژیکی بسیار فراتر از حضور اقتصادی در سوریه داشته است.سپاه پاسداران ایران در طول جنگ داخلی هفت‌ ساله سوریه، با ارسال اسلحه و نفرات از رژیم بشار اسد همه‌جانبه حمایت کرده است.
سپاه پاسداران ابتدا حضور نیروهای خود در سوریه را پنهان می‌کرد. ولی در سالهای اخیر به‌طور علنی در مورد حضور نظامی خودش در سوریه اظهارنظر کرده و آن‌را یک نبرد حیاتی با پیکارجویان گروه «خلافت اسلامی یا همان داعش» توصیف می‌کنند.

دوران جدید 
دولت آمریکا در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد خروج نیروهایش از سوریه را دارد.
لیندزی گراهام، از سناتورهای جمهوریخواه پس از دیدارش با ترامپ در توییتر نوشت، طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به‌شکلی انجام خواهد شد که اطمینان حاصل شده باشد:
یک: داعش به‌طور کامل از بین رفته است‌؛
دو: خلأ ایجاد شده توسط ایران پر نخواهد شد؛
سه: از کردهای متحد آمریکا حفاظت خواهد شد.
از طرف دیگر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی درباره خروج نیروهای آمریکا از سوریه گفت: «ما رژیم ایران را اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان، در این منطقه می‌بینیم.

راه‌کار اصلی 
رژیم آخوندی سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای بقاء بشار اسد طی سالیان اخیر هزینه کرده است. راه‌انداختن جنگی نابرابر علیه مردم این کشور که بنا بر داده‌های سازمان ملل از سال ۲۰۱۱ تا کنون بیش از نیم میلیون کشته و قریب شش میلیون آواره بر جای گذاشته است، به‌ یقین یکی از تبعات مخرب دخالت‌های دیکتاتوری خامنه‌ای در این کشور می‌باشد.
در این رابطه پیشتر وزیر خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرده بود: «در حالی‌که مردم ایران به‌سختی زندگی می‌کنند، حکومت تبهکار ایران از سال ۲۰۱۲ تا کنون ۱۶میلیارد دلار برای کمک به اسد و حمایت از دیگر شرکای خود در سوریه، عراق و یمن هدر داده است».
همچنین باید به گسیل نیروی تروریستی قدس تحت فرماندهی پاسدار قاسم سلیمانی، تشکیل انواع زیر شبکه‌های تروریستی مانند فاطمیون و یا عماریون و نیز به هزینه‌های هنگفت از سوی رژیم آخوندی برای حفظ بشار اسد خون‌ریز اشاره نمود. سخن از واقعیتی است که بنا برداده‌های بین‌المللی تا کنون قریب ۱۶میلیارد دلار از درآمدهای ملی ایران را بکام خود فرو برده است.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در هشتم مرداد امسال (۳۰جولای ۲۰۱۸) طی پیامی اعلام کردند:
امروز، هم بازاریان و هم رانندگان و کامیون‌داران، صدای اعتراض مردم ایران علیه حاکمیت خانمان‌برانداز آخوندها شده‌اند.
بلایی که بر سر بازار ارز و بر سر کل اقتصاد کشور آمده نتیجه مستقیم تبهکاری رژیم است. نتیجه هدر‌ دادن ثروت و درآمد ایران برای هزینه‌های جنگ جنایتکارانه سوریه و سیاست صدور ارتجاع و تروریسم به‌ سایر کشورهاست.
نتیجه بلعیدن بخش اعظم اقتصاد کشور توسط بیت ولایت فقیه و سپاه پاسداران و بنیادهای ضدمردمی است. به‌طوری که فضایی برای کسب و کار بازاریان ایران باقی نگذاشته و عمده بازار مصرف ایران را به‌ انحصار مراکز خرید بزرگ متعلق به‌سپاه پاسداران و سایر باندهای رژیم درآورده است.
آخوندها برای مهار این اوضاع آشفته راه‌حلی ندارند. تمام طرح‌ها و تدابیر رژیم شکست خورده است. نه جابه‌جایی‌ مهره‌ها در رأس بانک مرکزی، نه دستگیری بازاریان، نه دروغ‌پراکنی و ظاهرسازی هیچ‌کدام اثر ندارد.
اقتصاد در حال فروپاشی ایران نجات پیدا نمی‌کند؛ مگر با سرنگونی رژیم.
خانم رجوی همچنین طی سخنان دیگری در زمینه راه‌حلها در برابر این رژیم، به صراحت اعلام کرده بود:
سیاست مماشات در رابطه با رژیم ایران وحشتناک و غیرقابل‌قبول است و این را مقاومت ایران بارها خاطرنشان کرده است که
اولا: قاطعیت در مقابل این رژیم آخوندی
دوما: علنی کردن پرونده‌های فعالیت تروریستی رژیم و مهرهای دست‌نشانده آنها
سوما: تعطیل کردن سفارت‌خانه‌های رژیم که مراکز شناخته شده جاسوسی و تروریسم هستند
چهارما: ممنوعیت معامله با شرکتهای سپاه پاسداران و ستاد اجرایی خامنه‌ای
تنها راه مهار و جلوگیری از خشونت و اجرای توطئه‌های این رژیم در کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر