۱۳۹۳ آذر ۲۴, دوشنبه

شيخ علي حاتم: اجراي توافق سياسي با دولت حيدر العبادي، بهترين راه حل براي بحران استانهاي سني نشين



به گزارش  تلويزيون التغيير در 22 آذر 93  علي حاتم السليمان امير عشاير الدليم تأكيد كرد كه اجراي توافق سياسي با دولت حيدر العبادي، بهترين راه حل براي بحران استانهاي سني نشين كه از جنگ با تشكيلات دولت (داعش) ضرر ديده‌اند، مي‌باشد.
علي حاتم السليمان در گفتگو با التغيير روشن ساخت، كه عشاير اين استانها مسئول اجراي توافق در مورد تشكيل نيروهاي گارد ملي، جهت نبرد با افراد تشكيلات دولت (داعش) و تضمين ثبات در آن استانها خواهند بود.
شيخ علي حاتم السليمان : به عنوان يك نمونه وضعيت آوارگان مانند خنجري در پهلوي ما مي‌باشد. من فكر نمي كنم طرف امريكايي در جريان باشد كه هواپيماهاي ا‌ئتلاف فايده‌يي داشته باشد. و مشكلي را در استانهاي ما حل كند. و ما در جلساتمان و بيانيه‌هايمان محكوم كرديم و به همه طرفها ابلاغ كرديم كه راه حل اين استانها و شهرها و اهالي آن مي بايد به‌طور سياسي حل شود. بايد مانند گذشته كه به توافق رسيديم سر اين موضوع هم به توافق برسيم. برعهده دولت است كه به مسئوليتش قيام كند و آن چه كه به ما برمي‌گردد انجام خواهيم داد. ما آمادگي نبرد با داعش را داريم، پاكسازي مناطقمان را انجام دهيم، و تشكيل نيروي امنيتي گارد ايالتي كه اساساً جزو قانون اساسي كشور است نيز صورت بگيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر