۱۴۰۲ بهمن ۱۴, شنبه

ٰواکنش دمشق به حمله هوایی آمریکا به دیرالزور: اشغالگری هرگز تداوم نمی‌یابد

ٰواکنش دمشق به حمله هوایی آمریکا به دیرالزور: اشغالگری هرگز تداوم نمی‌یابد


نیروهای سوری 

وزارت دفاع سوریه: این حمله نشان داد که آمریکا و نیروهای نظامی آن عملا با داعش هم‌پیمان هستند

دمشق در واکنش به حملات آمریکا که در ساعات اولیه شنبه 14 بهمن، استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز با عراق را هدف قرار داد، بر مخالفت با حضور آمریکا در خاک خود تأکید کرد.
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در «فیسبوک»اعلام کرد که حملات آمریکا در شرق این کشور، منطقه‌ای را هدف قرار داده که ارتش در آن درحال جنگ با بقایای «داعش» است.
در ادامه این بیانیه آمده است که «این حمله نشان داد آمریکا و نیروهای نظامی آن عملا با داعش هم‌پیمان هستند و در راستای احیای آن به عنوان بازوی میدانی برای خود در سوریه و عراق، به‌هر وسیله می‌کوشند.»
وزارت دفاع سوریه همچنین با اشغالگرانه خواندن کنترل نیروهای آمریکایی بر بخش‌هایی از خاک سوریه و «عدم امکان تداوم آن»، تاکید کرد که ارتش سوریه نسبت به «آزادسازی تمامی خاک کشور از هرگونه تروریسم و اشغالگری، مصمم است».
در بخش دیگری از همین بیانیه آمده است، حملات هوایی آمریکا که به کشته‌شدن تعدادی از غیرنظامیان و سربازان، زخمی‌شدن شماری دیگر و ببارآمدن خسارات قابل توجه به اموال عمومی و خصوصی انجامیده، تجاوزی «توجیه‌ناپذیر با هدف تضعیف توان ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در عرصه مبارزه با تروریسم است».
این موضع وزارت دفاع سوریه ساعاتی پس از حملات هواپیماهای آمریکایی علیه اهداف گروه‌های نیابتی ایران در غرب عراق به ویژه در القائم و استان دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داد.

این حملات با 125 موشک با بمب‌افکن «بی1» حدود 85 پایگاه شبه‌نظامیان از جمله هفت پایگاه متعلق به «کتائب حزب الله» و پایگاه‌های دیگری شامل مقرات عملیات فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، انبارهای مهمات، موشک‌ها و پهپادهای متعلق به گروه‌های مسلح مورد حمایت تهران و نیروی قدس سپاه پاسداران را بمباران کرد.

در حالی که منابع العربیه از کشته‌شدن 6 نفر از نیروهای «حشدالشعبی» در پی حملات آمریکا به منطقه القائم در عراق خبر دادند، دیدبان حقوق بشر سوریه از افزایش شمار کشته‌شدگان حملات آمریکا به دیرالزور به 18 نفر خبر داد.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر