۱۴۰۳ مهر ۱۴, شنبه

رسانه‌های اسرائیلی: تل‌آویو برای «حمله جدی و مهم» به ایران آماده می‌شود

 رسانه‌های اسرائیلی: تل‌آویو برای «حمله جدی و مهم» به ایران آماده می‌شود

تل‌آویو برای «حمله جدی و مهم» به ایران آماده می‌شود

ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی برای یک «حمله بزرگ» علیه ایران است. به گزارش رادیو اسرائیل، این آمادگی‌ در واکنش به حمله موشکی روز سه‌شنبه ایران به اسرائیل صورت می‌گیرد. منابعی از ارتش اسرائیل به وب‌سایت «والا نیوز» گفته‌اند که این کشور در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای «جدی و مهم» به ایران است و اضافه کرده‌اند که پدافند‌های دفاع هوایی اسرائیل در مقابله با موشک‌های ایران توانمندی خود را به اثبات رسانده‌اند.

این گزارش‌ها همزمان با اظهارات یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است. او به شبکه «سی‌ان‌ان» گفته است که اسرائیل هیچ تضمینی به دولت آمریکا نداده که از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران خودداری خواهد کرد. این مقام آمریکایی همچنین اشاره کرده که پیش‌بینی اینکه اسرائیل در سالگرد حملات حماس به ایران حمله خواهد کرد یا خیر، دشوار است و افزود: «امیدواریم در کنار قدرت، مقداری خرد نیز ببینیم، اما همانطور که می‌دانید، هیچ تضمینی وجود ندارد.»

اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به حمله موشکی بالستیک ایران است که سه‌شنبه گذشته انجام شد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته گفت که اگر او در جایگاه اسرائیل بود، به جای حمله به میادین نفتی ایران، به گزینه‌های دیگری فکر می‌کرد و افزود که به نظر می‌رسد اسرائیل هنوز تصمیم مشخصی درباره نحوه پاسخ‌گویی به ایران اتخاذ نکرده است.

در همین حال، علی خامنه‌ای، رهبر ایران، اعلام کرده که حمله موشکی ایران به اسرائیل «قانونی و مشروع» بوده است.

علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران، نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «دانشجو» گفت که تهران در صورت حمله اسرائیل به تأسیسات ایران، زیرساخت‌های انرژی و گاز اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر