۱۴۰۳ مهر ۱۱, چهارشنبه

اسرائیل : طرح هایی برای پاسخی سخت و بی‌سابقه به حملۀ موشکی ایران داریم

اسرائیل : طرح هایی برای پاسخی سخت و بی‌سابقه به حملۀ موشکی ایران داریم

رهگیری موشک های رژیم ایران در آسمان اسرائیل



پس از ارزیابی اوضاع در پی حملۀ موشکی ایران، ارتش اسرائیل به شهروندان این کشور اجازه داد که از پناهگاه‌هایشان خارج شوند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که حملۀ موشکی ایران بدون پی آمد نخواهد ماند و اسرائیل برای این منظور طرح هایی دارد.

 یک مقام امنیتی اسرائیل تأکید کرد که در پی حملۀ موشکی امروز، ایران پاسخی سخت دریافت خواهد کرد که در قیاس با آن، همۀ آنچه تاکنون متحمل شده بسیار ناچیز خواهد بود. یک مقام دیگر اسرائیل گفت که از این پس اسرائیل مجاز است حملۀ بی‌سابقه‌ای به ایران انجام بدهد. وی سپس تأکید کرد : "دیگر وقت آن رسیده که سر مار را بکوبیم." سپاه پاسداران هشدار داده است که به حملۀ احتمالی اسرائیل شدیدتر از پیش پاسخ خواهد داد. 

در پی حملۀ موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ارتش این کشور دستور داد که برای ردیابی و انهدام موشک‌های ایران به اسرائیل کمک کند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا و معاون او، کاملا هریس، اخبار حملۀ موشکی ایران را  از اتاق بحران کاخ سفید دنبال و اخبار منظمی از گروه امنیت ملی آمریکا دریافت می‌کنند.

امروز صبح سه‌شنبه اول اکتبر رئیس جمهوری آمریکا و معاون او به همراه مشاوران امنیت ملی آمریکا درباره حملۀ قریب الوقوع موشکی رژیم تهران به اسرائیل تشکیل جلسه داده و گفتگو کردند.

در این نشست تدارکات و آمادگی نیروهای آمریکایی برای دفاع از اسرائیل و شهروندان آمریکایی در منطقه مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس گزارش های رسمی در اسرائیل حملۀ موشکی امروز ایران به کشته شدن یک فلسطینی در نوار غزه و مجروح شدن دو تن دیگر منجر شده است، در حالی که سپاه پاسداران مدعی است که هشتاد درصد موشک‌های آن به اهداف شان در خاک اسرائیل اصابت کرده‌اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به تلافی کشته شدن اسماعیل هنیه، حسن نصرالله و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران (سردار عباس نیلفروشان) سرتاسر اسرائیل را آماج حملات موشک‌های بالستیکی خود قرار داده است. در این حمله سپاه پاسداران بیش از صد و هشتاد موشک به روی اسرائیل پرتاب کرد.    ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر