۱۴۰۳ مهر ۱۹, پنجشنبه

جلسه کابینه امنیتی اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره «عملیات نظامی بزرگ» علیه ایران

 جلسه کابینه امنیتی اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره «عملیات نظامی بزرگ» علیه ایران


کابینه امنیتی واحتمال حمله به رژیم ایران

آیا کابینه امروز حمله به ایران را تصویب می‌کند؟

بر اساس گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل امروز پنج‌شنبه برای رای‌گیری درباره نحوه پاسخ به حمله موشکی ایران تشکیل جلسه خواهد داد. بنا بر گزارش وب‌سایت «آکسیوس»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، کابینه امنیتی را برای بحث در مورد این پاسخ فراخوانده است. خبرنگار

«العربیه» گزارش داد که به منظور جلوگیری از افشای جزئیات ضربه احتمالی، جلسه بدون رأی‌گیری خواهد بود. در عوض، نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع، اختیار کامل برای تصمیم‌گیری و تعیین زمان مناسب برای واکنش به ایران را خواهند داشت.

بر اساس قوانین اسرائیل، نخست‌وزیر برای انجام عملیات‌های نظامی گسترده نیاز به تأیید کابینه امنیتی دارد، اما همان‌طور که در جلسه امروز پیش‌بینی شده، قرار است که تصمیم‌گیری و تعیین زمان واکنش، به نتانیاهو و گالانت واگذار شود.

واکنش قوی و غافلگیرانه

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز گذشته تأکید کرد که واکنش کشورش «قوی، دقیق و بیش از همه غافلگیرانه» خواهد بود. او در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، افزود که این واکنش «کشنده» خواهد بود و هرکس به اسرائیل آسیب برساند، هزینه آن را خواهد پرداخت.

همزمان، کاخ سفید اعلام کرد که بحث‌ها میان واشنگتن و تل‌آویو درباره حمله به ایران همچنان ادامه دارد. منابعی به «العربیه» گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شب گذشته در گفت‌وگویی تلفنی سناریوهای مختلف پاسخ به تهران را بررسی کرده‌اند.

نگرانی آمریکا از عدم شفافیت نتانیاهو

مقامات آمریکایی فاش کردند که واشینگتن از عدم شفافیت نتانیاهو در خصوص جزئیات یا اهداف واکنش اسرائیل نسبت به ایران احساس ناامیدی کرده است. بایدن هفته گذشته اسرائیل را تشویق کرده بود تا از هدف قرار دادن تأسیسات نفتی یا هسته‌ای ایران خودداری کند.

در همین حال، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که همه گزینه‌ها روی میز است و برخی از صداهای تندرو خواستار حمله به سایت‌های هسته‌ای، مقر ریاست‌جمهوری ایران و دفتر رهبر ایران، علی خامنه‌ای در تهران شده‌اند.

تهدید ایران به واکنش شدیدتر

از سوی دیگر، مقامات ایرانی هشدار داده‌اند که در صورت حمله اسرائیل به اهداف داخل ایران، واکنشی قوی‌تر از گذشته نشان خواهند داد.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر