۱۴۰۳ مهر ۶, جمعه

IDF مقر حزب الله را در بیروت بمباران کرد؛ سرنوشت نصرالله نامعلوم است

 IDF مقر حزب الله را در بیروت بمباران کرد؛ سرنوشت نصرالله نامعلوم است

شرح عکس: در حملهٔ هوایی ۲۷ سپتامبر اسرائیل، دود بر فراز حومهٔ جنوبی بیروت بهوا خاسته است.
(AFP)
شرح عکس: در حملهٔ هوایی ۲۷ سپتامبر اسرائیل، دود بر
 فراز حومهٔ جنوبی بیروت بهوا خاسته است. (AFP)

مقامات اسرائیل و ایالات متحده گفتند در حملهٔ هوایی، رهبر حزب الله هدف گرفته شد؛‌ گزارش حاکی است انفجارهای متعدد که بیروت را لرزاند، تلفات بسیار بجا گذاشت؛ نیروهای دفاعی اسرائل گفت طرح عملیات زمینی لبنان آماده است.

غروب جمعه نیروی هوایی اسرائیل حملهٔ هوایی هدفمند عظیمی به بیروت، پایتخت لبنان کرد. ارتش میگوید مقر اصلی حزب الله را بمباران کرده است.

پایتخت لبنان در این حمله لرزید و دودی غلیظ آسمان شهر را در هم پیچید. در چندین گزارش از تلفات بسیار ناشی در انفجارهای متعدد خبر داده شد.


در گزارشهای تأیید نشدهٔ رسانه-های عبری آمد که در این حمله حسن نصرالله رهبر حزب الله هدف گرفته شد، و موجب گمانه-زنیهای وسیع و گزارشهای ضدونقیض از سرنوشت وی شد. نیویورک تایمز به نقل چندین مقام اسرائیل و ایالات متحده نصرالله هدف گرفته شد.

یک منبع نزدیک به حزب الله گفت در حمله-های اسرائیل شش ساختمان با خاک یکسان شدند. این سنگینترین حمله به بیروت در طول نزدیک به یکسال زدوخورد میان حزب الله و اسرائیل بود.

یک منبع امنیتی لبنان به رویترز گفت مقامات بالای حزب الله معمولاً در مکانی که هدف گرفته شد، جمع میشوند.

با توجه به ماهیت خارق العادهٔ حملهٔ مزبور، دریابان دانیل هگاری سخنگوی نیروهای دفاعی دقایقی پس از این حمله بیانیه-ای مقابل دوربین ادا کرد. هگاری گفت مرکز فرماندهی اصلی زیر ساختمانهای غیرنظامی در حومهٔ ضاحیه که از سنگرهای شناخته-شدهٔ حزب الله است، ساخته شده بود.


شرح عکس: در عکسی برگرفته از تلویزیون المنار حزب الله، حسن نصرالله رهبر گروه تروریستی لبنانی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ حین سخنرانی برای ملت در محلی نامعلوم دیده میشود. (Al-Manar/AFP)

هگاری نگفت آیا نصرالله هدف بوده و یا گمان میرفته است در محل حاضر باشد.

فیلمی از بیروت انهدام عظیم محل یاد شده را نشان میدهد.

هگاری گفت در حال حاضر تغییری در دستورالعملهای موجود غیرنظامیان اسرائیل داده نشده است.

در هفته-های اخیر اسرائیل بخش بزرگی از بالاترین حلقهٔ رهبری گروه تروریستی حزب الله را معدوم کرده است.

شبکه-های تلویزیونی اصلی اسراسل گزارش کردند که هدف حملهٔ یاد شده نصرالله بود و بمبهایی که در این حمله بکار رفتند در کل حاوی دهها تُن مواد منفجره بودند.

منابع بینام به چندین خروجی رسانه-ای اسرائیلی گفتند اسرائیل در حال بررسی است که آیا نصرالله هنگام بمباران در مقر مزبور بوده است.

منابع نزدیک به حزب الله به خبرگزاری فرانسه و رویترز گفتند نصرالله زنده است، اما رویترز با استناد به یک مقام امنیتی ایرانی گفت تهران دارد از وضعیت او خبر کسب میکند.

هنگامیکه خبر بمباران مزبور رسید، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جلسهٔ خبری با حضور خبرنگاران بعد از سخنرانی سازمان ملل را از نیمه ترک کرد. مشاور نظامی نتانیاهو در گوش وی چیزی گفت، و نتانیاهو سخن کوتاه کرد و سالن را بهمراه مشاوران خود ترک نمود.

20:05 ,2024 سپتامبر 27

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر