۱۴۰۳ مهر ۱, یکشنبه

محسن رضایی : رهبر طالب جنگ با اسرائیل در شرایط حساس کنونی نیست

 محسن رضایی : رهبر طالب جنگ با اسرائیل در شرایط حساس کنونی نیست




محسن رضایی، فرماندۀ پیشین سپاه پاسداران، امروز یکشنبه اول مهر ماه گفت که نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در پی تحریک جنگ علیه ایران است و می‌خواهد با استفاده از واکنش حکومت ایران به قتل اسماعیل هنیه جنگی علیه این کشور به راه بیندازد.

محسن رضایی سپس گفت که به همین خاطر حکومت ایران چنین بهانه‌ای را برای بنیامین نتانیاهو که طالب جنگ است فراهم نخواهد ساخت ولی "در کمین است و سرفرصت و با تدبیر و قدرت" عمل خواهد کرد.

محسن رضایی بی آنکه توضیحی بدهد گفت که جمهوری اسلامی به حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به گونه‌ای پاسخ داد که "جنگی شکل نگیرد." او  سپس افزود که اسرائیل برای وارد کردن ایران به جنگ هر کاری می‌کند و می‌خواهد "سیاست حکیمانۀ رهبر" جمهوری اسلامی را که پرهیز از جنگ [با اسرائیل] است بر هم بزند. رضایی در ادامه گفت : "شرایط امروز شرایط مهمی است و ما خواهان جنگ و جنگ طلبی نیستیم."

رضایی در جای دیگری از سخنانش تلویحاً اعتراف کرد که اسرائیل قصد دارد با بهره برداری از وضعیت وخیم اقتصادی ایران، "وجود تورم" بالا، "با روش نظامی" یا بهره برداری از نیروهای "نفوذی" مردم ایران را به تحّرک وادارد یا به تعبیر او از "ایستادگی" بازدارد.  

وی در ادامه همۀ جناح ها و گرایش های حکومت اسلامی را  به فرمانبری از رهبر حکومت مذهبی ایران، علی خامنه‌ای، "حفظ وحدت در داخل" یا "وفاق" فراخواند و گفت : "وفاق به معنای ولایت است. همه باید در زیر چادر ولایت قرار بگیریم و جزو پیشقراولان جهاد جدید در مقابل آمریکا و اسرائیل باشیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر